Consumentengedrag

De vakgroep Marketing draagt een wisselwerking tussen het bedrijfsleven, onderzoek en onderwijs hoog in het vaandel. Wij geloven sterk dat deze wisselwerking tot een win-win situatie leidt voor bedrijven, de academische wereld en de maatschappij in het  algemeen. Wij bieden cutting edge, evidence-based marketingexpertise op tal van domeinen:

  • Strategic Branding
  • Brand awareness
  • Advertising and communication
  • Market Research
  • Package design
  • Retail architecture
  • Market segmentation
  • Customer shopping behavior
  • Customer satisfaction and loyalty
  • Customer experience  
  • Neuromarketing
  • Pricing research
  • New product development
  • Nudging

Ook zijn wij gespecialiseerd in een brede waaier aan marktonderzoeksmethodologieën:

  • Statistische analyse
  • Focusgroepen
  • Diepte-interviews
  • Content analysis
  • Electroencyphalogram (EEG)
  • Electromyogram (EMG)
  • Galvanic Skin Response (GSR)
  • Facial recognition (Facereader)
  • Eyetracking

 

“Teamwork makes the dream work” (John C. Maxwell)

Onze vakgroep werkt geregeld aan projecten in samenwerking met bedrijven en biedt oplossingen op maat van elk bedrijf. Deze samenwerking kan op vraag van het bedrijf meerderde gradaties van studentenparticipatie aannemen, gaande van stages (volledig studentenparticipatie), tot korte-termijn studentenprojecten (gedeeltelijke studentenparticipatie onder begeleiding van professoren en/of doctorandi) tot onderzoeksprojecten met doctorandi en professoren (geen studentenparticipatie).

Belangrijk om weten is dat wij geen consumer panels aanbieden. Om de integriteit van onze participanten en ons theoretisch onderzoek te beschermen kunnen wij bedrijven geen toegang verlenen tot onze eigen consumentenlabo’s. Wel hebben wij geruime ervaring met het gebruik van commerciële consumer panels zoals Lightspeed GMI,  Survata, Qualtrics, SSI en ResearchNow.

Bovendien hebben we jarenlange ervaring met zeer diverse projecten in uiteenlopende sectoren:

Voorbeelden van bedrijven: Alpro, Why5 Research, Brady, SSZ, Colruyt Group, KBC, Haystack, AZ Maria Middelares

Interesse?

Neem contact op met iris.vermeir@ugent.be voor meer info.