Data Analytics

Onderzoekslijnen

      • Analytical CRM, predictive modeling in marketing, web mining: web user profiling and multi-website clickstream behaviour
      • Analytische klantenbeheersystemen
      • Data Mining
      • Databasemarketing
      • Direct Marketing
      • Genetische algoritmen
      • Inhoudsanalyse/Text Mining
      • Marketingoptimalisatie
      • Neurale netwerken
      • Onderzoek binnen de services industrie gerelateerd aan perceptuele (tevredenheid, loyaliteit, enz.) en gedragsmatige informatie (retentie, product diversificatie, aandeel in de klantenportefeuille, enz.), klantwaarde, klachtenmanagement en gebeurtenissen
      • Operationeel onderzoek
      • Predictive classification methods: binary, ordinal, and nominal multi-class
      • Text Mining
      • Analytical Customer Relationship Management
      • Bayesiaanse analyse
      • Consumer Insights
      • Customer Intelligence
      • Customer Relationship Management
      • Customer tracking
      • Data Mining technieken in marketing
      • Direct mail fondsenwerving
      • Kwantielregressie
      • Machine Learning
      • Marketing optimalization with reinforcement learning
      • Optimal marketing resource allocation
      • Predictieve Modellering
      • Retailing
      • Target selection for charities