Waar een wil is, is een (leer)weg: leerpaden opbouwen

20 leerkrachten | halve dag | prijs overeen te komen

Iedereen kent vast en zeker de typische hot potatoes oefeningen om bv. een vreemde taal te leren. Hoewel ze erg handig zijn, blijkt toch vaak dat ze net niet afgestemd zijn op de leefwereld of het niveau van jouw leerlingen of de leerstof die je wil overbrengen. Door enkele online oefeningen in groep te beoordelen, maken de deelnemers kennis met het huidige aanbod en kunnen ze al snel de sterktes en de zwaktes aanduiden van de verschillende methodieken. Met die kennis op zak staat iedere deelnemer sterk genoeg om zelf enkele oefeningen in elkaar te steken. Er wordt sterk ingezoomd op het maken van ‘leerpaden’. De deelnemers leren (bestaande) oefeningen uitbreiden en uitdagender maken. Ook de mogelijkheden om feedback te geven aan de leerlingen worden toegelicht. Tijdens het maken van de oefeningen proberen de deelnemers antwoorden te formuleren op vragen als: Hoe kun je leerlingen motiveren om niet middenin het leerpad af te haken? Hoe kun je leerlingen die op verschillende tempo’s werken toch simultaan aanspreken? Hoe kun je bij zulke oefeningen rekening houden met verschillende leerstijlen? www.uct.ugent.be/open-aanbod/nascholingen-taaldocenten

  • Doelgroep: Leerkrachten secundair onderwijs (BSO/TSO/KSO/ASO), volwassenenonderwijs, hoger onderwijs
  • Periode: In onderling overleg
  • Materiaal: Deelnemers brengen pen en papier mee.
  • Locatie: In onderling overleg (bv. op school)
  • Contact: