Gastles Digital Marketing in Ghelamco Arena

(13-03-2017) Door agendaproblemen kan minister Alexander De Croo de geplande les niet geven, hij wordt vervangen door zijn adviseur.

Vanaf dinsdag 14 maart krijgen de masterstudenten Business Economics (TEW, afstudeerrichting Marketing) van de faculteit Economie en Bedrijfskunde les in Digital Marketing. Dr. Sarah Steenhaut is de professor Digital Marketing van dienst en combineert haar ervaring uit het bedrijfsleven met wetenschappelijke onderbouw. Ze wil samen met de studenten de mogelijkheden van het digitale tijdperk verkennen aan de hand van concrete cases en zo de marketeers van morgen een digitaal geïnspireerde marketingvisie meegeven. Vanuit de markt is er immers een grote vraag naar digitale vaardigheden en inzichten.

Het vak wordt gedurende een intensieve periode van vier weken (d.w.z. via een modulair systeem) gedoceerd op een unieke locatie: in het MeetDistrict in het Gentse Ghelamco-stadium. Hier gebruikt Dr. Steenhaut de innovatieve Prysm-technologie om op een dynamische en interactieve wijze de fysieke lesmomenten aan te pakken. Daarnaast wordt gebruik gemaakt van een e-learning platform waarop alle cursusmateriaal wordt aangeboden en ook bijkomende interactiviteit wordt opgezet met de studenten.

Dr. Sarah Steenhaut zal ook tal van boeiende sprekers ontvangen. Denk aan Bart De Waele van Wijs, Laura Nys van Google, Frederik Demets van Showpad, Jeroen Lemaire van In The Pocket, …

Op woensdag 15 maart ontvangt Dr. Steenhaut hoog bezoek. Vicepremier en Minister van Digitale Agenda, Alexander De Croo, zal een gastles geven. Daarin zal hij het o.a. over het actieplan ‘Digital Belgium’ hebben, waarin de digitale langetermijnvisie van ons land wordt geschetst. België wil opnieuw haar plaats veroveren in het digitale landschap a.d.h.v. vijf inhoudelijke prioriteiten om de groei, jobs en het welzijn in ons land te stimuleren.

De vijf pijlers (digitaal vertrouwen en veiligheid; digitale vaardigheden en jobs; digitale economie; digitale overheid, digitale infrastructuur) moeten ervoor zorgen dat België tegen 2020 de digitale top-drie haalt van de Europese Digital Economy and Society Index, er in ons land 1.000 nieuwe start-ups opgericht worden en zo’n 50.000 nieuwe jobs zijn met een digitale insteek in verschillende sectoren.

Data en locatie

  • Woensdag 15 maart 2017,  08u30
  • MeetDistrict, Meetbox 109a/b

Ghelamco Stadium
Ottergemsesteenweg Zuid 808
9000 Gent

Info

Communicatieverantwoordelijke faculteit Economie en Bedrijfskunde
Lies Vermeesch
T 09 264 32 55

Professor Digital Marketing
Dr. Sarah Steenhaut
M 0477 524 337

Lees meer artikels over: