Studentenkaart en Campuskaart

Studentenkaart

studentenkaart
studentenkaart

Je ontvangt onmiddellijk bij inschrijving je studentenkaart. Deze blijft 6 jaar geldig.
Als je studentenkaart vervalt (datum op kaart) en je schrijft opnieuw in via Oasis (herinschrijving), dan krijg je automatisch een nieuw exemplaar opgestuurd naar het door ons gekende correspondentieadres in Oasis.

Wie is ingeschreven via examencontract ontvangt geen studentenkaart.

Digitale foto's kunnen ter plaatse uitgelezen worden van je elektronische identiteitskaart of we nemen zelf een nieuwe foto indien nodig. Foto's toegezonden via e-mail worden niet aanvaard.

Studentenkaart verloren, defect, gestolen?

Verloren en teruggevonden studentenkaarten worden verzameld door GUIDe.

Van zodra je studentenkaart gevonden is, krijg je daarvan een bericht via je UGent e-mailadres met instructies waar en hoe je studentenkaart op te halen.

Indien je geen e-mail hebt ontvangen, dan is er geen studentenkaart binnengebracht en dien je een nieuwe studentenkaart aan te vragen volgens volgende werkwijze:

  1. Kom persoonlijk langs bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's.
  2. Betaal ter plaatse 10 euro met bancontact. Indien je een aangiftebewijs van diefstal voorlegt, dien je niets te betalen. Je nieuwe kaart is ook gratis indien je je defecte studentenkaart voorlegt (bv de barcode kan niet meer worden gelezen).
    Als je niet persoonlijk kan langskomen, kan iemand anders jouw studentenkaart afhalen via volmacht. Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je studentenkaart af te halen + jouw handtekening.
Opgepast: je studentenkaart is pas de dag na aanmaak actief! (je kan dus ook pas vanaf dag 2 genieten van o.a. het voordeeltarief in de universitaire restaurants)

Campuskaart

campuskaart
campuskaart

Als student op de campus Schoonmeersen of de campus Mercator gebouw G krijg je - naast je studentenkaart - ook een Campuskaart.

Je ontvangt deze onmiddellijk bij inschrijving, samen met je studentenkaart. 

Indien je voordien reeds voor een andere opleiding aan de UGent was ingeschreven en je via Oasis hebt ingeschreven voor een opleiding waar een campuskaart voor nodig is, dan ontvang je deze automatisch via de post op je correspondentieadres.

Campuskaart verloren, defect, gestolen?

  1. Informeer bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's of je campuskaart daar is binnengebracht.
  2. Stuur een mail naar toegangscontrole@hogent.be om je kaart te blokkeren.
  3. Kom persoonlijk langs bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's om een nieuwe campuskaart.
    Als je niet persoonlijk kan langskomen, kan iemand anders jouw campuskaart afhalen via volmacht. Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je campuskaart af te halen + jouw handtekening.