Johan Lagae bekleedt de Francqui Leerstoel aan de Université Libre de Bruxelles

(06-02-2020)

Francqui LeerstoelProf. Johan Lagae, Vakgroep Architectuur en Stedenbouw, is, samen met de gerenommeerde architectuurhistoricus Jean-Louis Cohen, door de Faculté d'Architecture en de École Polytechnique van de Université Libre de Bruxelles voorgedragen voor de Francqui Leerstoel 2019-2020.

Johan Lagae zal in dit kader vijf avondlezingen verzorgen over het thema ‘Ville et architecture en Afrique (post-)coloniale’. Zijn inaugurale lezing, getiteld “De l’outre-mer au transnational. Glissements de perspectives dans l’historiographie de l’architecture et l’urbanisme coloniale et postcoloniale en Afrique”, gaat door op maandag 17 februari, om 18h30, in het Auditoire Victor Bourgeois, ULB – Site Flagey.