Doctoraten

Lopende doctoraten (10)

Charlotte Schrooyen (n.t.b.). "What kind of parent do I want to be? The role of parental identity in first−time parents' well−being and early parenting".

Promotor: Prof. Dr. Wim Beyers

Co-promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

 

Sabine Sypré (n.t.b.). "Highly able students’ learning, motivation, and well-being: intervention research".

Promotor: Prof. Dr. Karine Verschueren en Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

Co-promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

 

Nele Flamant (n.t.b.). "Help, my teachers and parents are pressuring me!” Antecedents and consequences of children and adolescents’ coping responses to controlling behavior".

Promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

Co-promotor: Prof. Dr. Leen Haerens

 

Sofie Morbée (n.t.b.). " Strengthening the role of parents and coaches in nurturing sustainable athlete motivation".

Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

Co-promotor: Prof. Dr. Leen Haerens & Dr. Nathalie Aelterman

 

Joachim Waterschoot (n.t.b.). "X".

Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

Co-promotor: Prof. Dr. Bart soenens

 

Branko Vermote (n.t.b.). "X".

Promotor: Prof. Dr. Wim Beyers

Co-promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste en Dr. Nathalie Aelterman

  • Onderzoeksproject

 

Michiel Bonquet (n.t.b.). "Micro-interventions fostering high-quality motivation, well-being and achievement in gifted students.".

Promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

Co-promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

 

Beatrijs Vandenkerckhove (verdediging juni 2019). "Persoonlijkheidskwetsbaarheid en psychologische noden als basis voor depressie en schoolse uitkomsten".

Promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

Co-promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste & Prof. Dr. Patrick Luyten

 

Lisa Dieleman (verdediging juni 2019). "Licht- en schaduwzijden in het opvoeden van een kind met Down syndroom, Cerebrale Parese of Autismespectrumstoornis verhelderd: Noodsatisfactie en -frustratie als sleutels tot het (on)welbevinden van ouders en hun kinderen".

Promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

Co-promotor: Prof. Dr. Sarah De Pauw

 2019 (1)

Sophie Goemaere (08/01). "Human space exploration from a self-determination theory perspective : an experimental and diary investigation".

Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

Co-promotor: Prof. Dr. Wim Beyers

2018 (3)

Gert-Jan De Muynck (25/09). "De (de)motiverende invloed van coach feedback, keuze bieden en zelfspraak in de sportcontext ontrafeld vanuit de zelf-determinatie theorie".

Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

Co-promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

 

Jochen Delrue (20/06). "Towards a more refined and integrative view on athlete’s motivation and coaches’ motivating style".

Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

Co-promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

 

Elien Mabbe (09/03). "Speelt persoonlijkheid van kinderen en adolescenten een modererende rol in de effecten van autonomieondersteunende en controlerende contexten?".

Promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

Co-promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

    2017 (3)

    Rachel Campbell (2017). "Psychologische basisbehoeftes en slaap: een multi-methode benadering van hun relatie en de onderliggende mechanismen in niet-klinische en klinische populaties".

    Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

    Co-promotor: Prof. Dr. Dirk Vogelaers

     

    An De Meester (2017). "Kinderen en adolescenten motiveren om een fysieke actieve levensstijl te ontwikkelen: de rol van schoolsport en motorische competentie".

    Promotor: Prof. Dr. Leen Haerens

    Co-promotor: Prof. Dr. Greet Cardon

     

    Jolene van der Kaap-Deeder (2017). "Naar een beter begrip van de antecedenten, generaliseerbaarheid, en meting van psychologische basisbevrediging en -frustratie".

    Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

    2016 (2)

    Jotie De Meyer (2016). "Attending to the dark side of teachers' motivating style: controlling teaching in relation to student motivation in physical education".

    Promotor: Prof. Dr. Leen Haerens

    Co-promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

     

    Sien Vercruysse (2016). "Primaire preventie van sport- en werkgerelateerde musculoskeletale letsels bij leerkrachten lichamelijke opvoeding: haalbaarheid, effectiviteit en transfereerbaarheid naar de adolescenten". 

    Promotor: Prof. Dr. Dirk De Clercq

    Co-promotor: Prof. Dr. Leen Haerens

    2015 (2)

    Lynn Van den Berghe (2015). "Antecedents of motivating and demotivating teaching behavior and burnout in physical education teachers".

    Promotor: Prof. Dr. Leen Haerens

    Co-promotor: Prof. Dr. Greet Cardon

     

    Dorien Wuyts (2015). "Antecedenten en gevolgen van controlerend opvoeden in het domein van presteren en interpersoonlijke relaties: een correlationele en experimentele benadering".

    Promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

    Co-promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

    2014 (2)

    Nathalie Aelterman (2014). "Optimale motivatie tijdens de les lichamelijke opvoeding: het identificeren en manipuleren van behoefteondersteunend leerkrachtgedrag".

    Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

    Co-promotor: Prof. Dr. Leen Haerens

     

    Joke Verstuyf (2014). "Telt de kwaliteit van motivatie? Een onderzoek naar de relatie tussen doelinhoud, zelf-regulatie en eetgedrag".

    Promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

    2013 (2)

    Stijn Van Petegem (2013). "Het autonomie debat in de adolescentie opnieuw bekeken".

    Promotor: Prof. Dr. Wim Beyers

    Co-promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

     

    Beiwen Chen (2013). "Het universele en cultuurspecifieke karakter van bevrediging van psychologische basisbehoeftes".

    Promotor: Prof. Dr. Wim Beyers

    Co-promotor: Prof. Dr. Maarten Vansteenkiste

    2012 (2)

    Katrijn Brenning (2012). "De rol van hechting in depressieve symptomen bij kinderen en adolescenten: een onderzoek naar het verband met depressogene persoonlijkheid, opvoeding en emotie-regulatie".

    Promotor: Prof. Dr. Caroline Braet

    Co-promotor: Prof. Dr. Bart Soenens

     

    Evie Kins (2012). "Patronen van thuisverlaten en problematische separatie-individuatie tijdens de opkomende volwassenheid".

    Promotor: Prof. Dr. Wim Beyers