UGent geselecteerd voor deelname aan Japans-Koreaans symposium rond coronabeleid

(01-10-2020) De Universiteit van Hokkaido en de Nationale Universiteit van Seoul nodigen de UGent uit om haar coronabeleid toe te lichten in hun jaarlijks symposium.

De Universiteit van Hokkaido (HU) en de Nationale Universiteit van Seoul (SNU) gaan op 5 november hun jaarlijks symposium houden, wegens corona dit jaar online. Het symposiumthema van 2020 is “Universities’ Challenges in the Peri to Post-Covid-19 World”. De UGent is een van twee Europese instellingen die uitgenodigd werden om hun coronabeleid toe te lichten aan onze Japanse en Zuid-Koreaanse collega’s.

Frederik De Decker, hoofd van de afdeling Internationalisering in de Directie Onderwijsaangelegenheden, zal het symposium te woord staan. Hij zal het onder andere hebben over de maatregelen die de universiteit de afgelopen maanden genomen heeft, de organisatie van corona-proof onderwijs en examens en de communicatiestrategie die gedurende de crisis gehanteerd werd, ook naar de internationale partners en studenten.

Het doel van het symposium is de kennisuitwisseling faciliteren en in-depth besprekingen over coronabeleid tussen leidinggevende kaders van onze partneruniversiteiten mogelijk te maken. Het biedt een mooie kans om ons voor te bereiden op de toekomstige uitdagingen die de post-coronawereld met zich mee zal brengen voor universiteiten.

“I personally feel Ghent University is particularly suited to speak of COVID-19 policy since it has worked hard, from the very beginning of this pandemic, to gather all required & useful information needed to tackle the pandemic and disseminate it publicly as a one-stop resource-page for researchers. I think there is much that HU and SNU can learn from the policies that Ghent University implemented." (Taena Uemura, Institute for International Collaboration, Hokkaido University)