Eerste conferentie van Europees netwerk ENLIGHT over leren in het (hoger) onderwijs

(15-11-2021) De UGent organiseert op 18 en 19 november de eerste ENLIGHT Teaching & Learning Conference. ENLIGHT is een netwerk van 9 Europese universiteiten dat inzet op structurele en duurzame samenwerking. Onderwijsvernieuwing staat centraal.

Online lezing en gastlessen door expert onderwijsvernieuwing Eric Mazur (Harvard)

ENLIGHT werd op 1 november 2020 opgericht en moest noodgedwongen in online modus opstarten. Tijdens zijn eerste onderwijsconferentie pakt het netwerk uit met een keynotespeech en gastlessen door de internationaal erkende prof. Eric Mazur, prominent fysicus aan Harvard University en expert onderwijsvernieuwing.
Je kan de lezing “Breaking down the classroom walls: Engaging student teams across time and space” online volgen op donderdag 18 november vanaf 13.45 uur via YouTube: www.youtube.com/ENLIGHTEU.

Ruim tweehonderd deelnemers delen tijdens de conferentie in meer dan 50 parallelle sessies goede ervaringen en praktijkvoorbeelden: academici, onderzoekers, onderwijsprofessionals en studenten.

Op 18 november word vanaf 17.30 uur ook de eerste ENLIGHT Teaching & Learning Award uitgereikt. Elke partneruniversiteit nomineerde daarvoor een vak dat inzet op innoverend en activerend leren.

www.ugent.be/enlight

Delfien Cloet en Annelies Huysentruyt