Emilio Van Der Linden wint publieksprijs Gentrepreneur Student-Ondernemer 2023

(10-05-2023) Op 9 mei werd de finale gespeeld tussen 10 student-ondernemers uit Gent voor de titel van Gentrepreneur Student-Ondernemer. Emilio Van Der Linden, student aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde, won de publieksprijs.

De Gentrepreneur Awards zijn een initiatief van Arteveldehogeschool, de Universiteit Gent, HOGENT en Stad Gent om ondernemerszin en ondernemerschap bij studenten te stimuleren. Zo worden jongeren die nog studeren maar toch al zin hebben om te ondernemen op weg geholpen.

Net als in de editie van 2022 lag de nadruk niet alleen bij het oordeel van de jury, maar kreeg het publiek ook een belangrijke rol. Naast de titel Gentrepreneur Student-Ondernemer van 2023 werd ook een publieksfavoriet verkozen. Die prijs ging naar Emilio Van Der Linden, student aan de faculteit Economie en Bedrijfskunde. Zijn onderneming Rebin streeft naar efficiënt afvalbeheer door vuilbakken slim te maken waardoor tijd en kosten bespaard worden.

Naast Emilio Van der Linden waren nog 2 UGent-studenten genomineerd voor de Gentrepreneur Awards 2023 live show. Roxane Kloek werd vegan tijdens de lockdown en dat inspireerde haar om vegan desserts en brunches op de markt te brengen met Junglicious. Margot Verhille van Passero Jewels maakt forever bracelets, armbandjes die door middel van een laser permanent worden gesloten als teken van verbondenheid.