Thuisonderwijs: wat gaat goed en wat niet? UGent onderzoekt impact coronamaatregelen op leren
(05-04-2020) UGent onderzoekt de impact van coronamaatregelen op leren bij schoolgaande kinderen van 5 tot 18 jaar
Sinds 16 maart zijn de scholen in Vlaanderen gesloten in het kader van de maatregelen tegen het coronavirus (COVID-19) en wordt het onderwijs op afstand georganiseerd. De manier waarop scholen dit aanpakken is zeer verschillend.
In een nieuw onderzoek van de UGent gaat men na hoe het thuisonderwijs verloopt voor kinderen met en zonder ontwikkelings- en/of leerstoornissen, welke dingen er goed gaan en welke moeilijkheden er zijn. In een volgende bevraging wordt onderzocht hoe het met de kinderen gaat eens ze terug op school zijn en of een eventuele opgelopen leerachterstand verband houdt met bepaalde factoren tijdens deze periode van thuisonderwijs. Men kan er echter ook voor kiezen om enkel deze eerste bevraging in te vullen.
Deelnemen aan de vragenlijst
De vragenlijst kan ingevuld worden door ouders van schoolgaande kinderen van 5 tot en met 18 jaar:
Contact
Vakgroep Experimenteel-Klinische en Gezondheidspsychologie, Onderzoeksgroep Ontwikkelingsstoornissen
Elke Baten
Elke.Baten@UGent.be
T 09 264 94 15