'Werken in de zon' van 21 tot 25 augustus

(21-08-2017) In de week van 21 tot 25 augustus 2017 wordt de 'tuin' van het Rectoraat, langs de Scheldekaai, een extra werkplek, een heus openluchtkantoor.

Er zijn tafels en stoelen, parasols en tentjes, wifi en oplaadpunten voor laptops, tablets, gsm's ... en uiteraard is er voldoende water, koffie en thee. Je kan er terecht van 9 tot 16u.

Net zoals de vorige editie biedt het openluchtkantoor een uitgelezen kans om nieuwe contacten te leggen en samen te werken over de grenzen van de eigen faculteit, directie, afdeling of vakgroep heen.

Er zijn ook rondleidingen in de nieuwe werkruimtes van de directie Gebouwen en Facilitair Beheer, geheel ingericht volgens de principes van 'Anders Werken'.

Die dagen krijg je ook de kans om in het nabijgelegen Ufo korte boeiende opleidingen over verschillende thema's te volgen. Hierbij staat 'Informatiemanagement' centraal. Warm aanbevolen!

Inschrijven voor de rondleiding en de infosessies?

Rondleiding

  • De directie Gebouwen en Facilitair Beheer is één van de pioniers van Anders Werken. Benieuwd om eens achter de schermen te kijken? Ellen Lauwereys, stafmedewerker van DGFB, gidst u door de nieuwe kantoorruimtes en geeft meer duiding bij het traject.
  • Inschrijven

Infosessies

  • In deze interactieve sessie geeft de archivaris van de UGent, Isabel Rotthier tal van tips voor het opschonen van een digitaal klassement. We gaan aan de slag met verschillende sofwaretoepassingen zodat je op een snelle manier dubbele versies van eenzelfde document kan terugvinden én verwijderen.
  • Inschrijven
  • Anders Werken en papierloos werken gaan hand in hand. Maar hoe start je met het digitaliseren van documenten? In deze interactieve sessie geeft de archivaris van de UGent, Isabel Rotthier, tal van tips voor het inscannen van papieren documenten als onontbeerlijke eerste stap.
  • Inschrijven
  • De overgang naar een Anders Werken-omgeving heeft een grote impact op de werkprocessen en samenwerking. Benieuwd om van Helmut Leydens te vernemen hoe de directie Financiën een omslag maakte op het vlak van kennisdeling, digitalisering en communicatie? Een aanrader!
  • Inschrijven
  • Deze infosessies kunnen als één aaneensluitend geheel worden gevolgd of je kan ook inschrijven voor elk deel afzonderlijk.
    • Deel I: Professioneel gebruik als community building tool (casus @ResearchUGent)
      De directie Onderzoek startte met @ResearchUGent haar eigen sociale media-avontuur. Esther De Smet legt uit welke doelstellingen aan de grondslag liggen van de account en hoe deze activiteit bijdraagt tot de creatie van een online en offline UGent-community.
    • Deel II: Professioneel gebruik van Twitter II: praktische tips
      De directie Onderzoek heeft door haar curatorschap van @ResearchUGent eigenhandig ervaring opgebouwd in het professioneel gebruik van Twitter. Leer enkele praktische tips en stel je vragen aan Esther De Smet.
  • Inschrijven
  • In deze initiatiesessie wil Koen Reynaert, verbonden aan DICT, u laten proeven van SharePoint. Aan de hand van praktische scenario's zal hij tonen hoe je SharePoint kunt gebruiken om op een efficiënt manier informatie te delen en samen aan documenten kunt werken. En dit zowel binnen uw project, afdeling of groep als met mensen buiten UGent.
    Wedden dat u na deze sessie geheel gewonnen bent voor SharePoint?
  • Inschrijven

Terugblik

Fotoreportage vorige editie