IT en technische ondersteuning voor studenten
Wat? en Contact
-
Student? IT Problemen? “Athena”, eduroam/wifi, printen? Computerproblemen? Software vragen? Gebruik van Word, Excel, Powerpoint? Andere? Franky is er om je technische ondersteuning te geven.
- Kijk ook even hier of er een oplossing is voor problemen of foutmeldingen: info-over-problemen-en-foutmeldingen
- Contact : Franky.Maes@UGent.be
Info voor (toekomstige) studenten.
- welk laptop gebruik en/of aankoop: info-voor-(toekomstige)-laptopstudenten
- wat moet je installeren: installeer-je-laptop-computer
- Wifi? om Wifi te gebruiken/werken aan de UGent gebruik je "eduroam": https://helpdesk.ugent.be/eduroam
- Work? @Home? De wegwijzer: https://helpdesk.ugent.be/online
- Hoe kan je printen: Printen-(via-Athena) - Overzicht printen, kopiëren en scannen
- technische ondersteuning: technische-ondersteuning
- de DICT Helpdesk: https://helpdesk.ugent.be
- DICT Helpdesk info over Bring Your Own Device: https://helpdesk.ugent.be/byod/student
Docent? Laptopsessie?
-
Geef je binnenkort een les/practicum waarbij je studenten hun eigen laptops laat gebruiken? Ben je door organisatorische lokaalproblemen genoodzaakt een laptopsessie in te plannen? Dan geven we graag wat tips mee. Zie: info-voor-docenten-met-laptopsessies
- Geef aan de studenten de contactgegevens van Franky door: Powerpoint Slide (of pdf) die je tijdens je les kan tonen, of op Ufora kan plaatsen.