Program Hands-on Digital 2020

Jan Algoed - Content strategist - NoMoreNoise

The future of marketing                      

The thing with the future of digital marketing (or any other kind of marketing for that matter), is that it is yours to determine. So, whether that will be a pleasant future or a gloomy one, will largely depend on the choices you make. Don’t worry: after this session, you will perfectly know what your options are.

Jan Algoed holds a Master of Germanic Philology. He started working as a copywriter in 1984 and is still working in advertising as of today. In 1994, he discovered the internet and never has stopped honing his digital marketing skills since.
The largest part of his career so far, he’s been working mainly as an online creative director for BBDO for numerous brands (including Volvo, Pepsi, Telenet, Base, Proximus, Sony Mobile, …). He is also been working as a creative director for a digital content crew called Linkman, developing online communication strategies for Miele, Zalando, Niko, Artsen zonder Grenzen, … Since August 2017, he’s Chief of digital stuff at Havas working a.o. for Soubry, Luminus, ING, Ferrero, Inno, …
He also holds the belief that the time has come to share his experience and insights with young people aspiring to work in marketing communication.

 

Brecht Vaes - Head of Digital - Studio Brussel

Studio Brussel: een radiozender in digitale tijden           

Brecht Vaes is in zijn functie verantwoordelijk voor digitale strategie (social media, video, owned platforms) en branding. Hij begon 9 jaar geleden als radioredacteur bij het nachtprogramma van Otto-Jan, zat er in de muziekredactie, werkte als digital creative en uiteindelijk als eindredacteur en digitaal manager. 

Brecht Vaes deelt inzichten voor een 360 branding en content productie: de Flowjob case. Hoe een idee van een influencer uitgroeide tot een succesvolle YouTube reeks. 

 

Amaury Van Kenhove - Digital Content Manager - Disney

Influencer marketing: added value of hype?        

Tegenwoordig lijkt het wel alsof sociale media het hedendaagse equivalent van een reclamefolder zijn. Bedrijven willen een nieuw publiek aantrekken en schakelen zogenaamde influencers in om hun producten of diensten aan de man te brengen. Maar wie heeft genoeg kennis in huis om aan goeie influencermarketing te doen, en wat is ‘goeie’ influencermarketing überhaupt, wat levert het op en wie schakel je precies in? Amaury komt vertellen over de aanpak bij The Walt Disney Company in België en hoe influencers worden ingezet om films in de markt te zetten en mensen naar de cinema te lokken.

Studeerde communicatiewetenschappen aan de UGent en behaalde daarna nog een master radio- en TV-journalistiek aan de Erasmus Hogeschool in Brussel. Werkte 3 jaar als micromarketeer & social media consultant bij blogvertising agency Enchanté in Gent. Werkt ondertussen al meer dan 6 jaar bij Disney, eerst als social media coordinator, en tegenwoordig als digital content manager, waarbij de verantwoordelijk is voor de social media strategie en influencer marketing voor alle film releases van Disney, Fox, Marvel Studios & Star Wars

 

Louis Vandemoortele - International Digital & Media Manager - Alpro

Developing and implementing a global paid search strategy

 

 

Susanne Koolhof - Social Impact Manager - Revive

B the change    

Als sociaal geograaf en planoloog bekijk ik de ruimtelijke planning in steden vanuit een maatschappelijk oogpunt. Gestart in de klassieke vastgoed, daarna overgestapt naar ontwikkelingssamenwerking bij Oxfam Wereldwinkel en Mobile School, vind ik bij Revive de ideale combinatie van projectontwikkeling met een sociale impact. Naast een duurzame ontwikkeling met groene energie en sanering van vervuilde gronden, is er bij Revive ook veel aandacht voor de impact op de buurt waarin ze ontwikkelen, ruimte voor creativiteit en verbinding.

 

Jan Seurinck - Digital Strategist - BBDO

Online marketing in de praktijk

Tijdens deze sessie leer je hoe auto’s en potten yoghurt online worden verkocht. We doorlopen het proces van online marketingcommunicatie aan de hand van praktische voorbeelden en je komt te weten hoe mensen echt reageren op online reclame.

Jan Seurinck is digitaal strateeg bij darwin BBDO. Hij werkt voor merken uit diverse sectoren van NGO’s over zuivelproducten tot verzekeringen. Wil je verder met hem spreken over online marketing? Nodig hem dan uit voor een fietstocht.

 

Charlotte De Mets - Head of Marketing - Warner

Digitale muziekconsumptie en de invloed op marketing en PR

Focus op de manier waarop we vandaag aan muziekmarketing doen en dat is eigenlijk per definitie zo goed als altijd digitaal. Hier dan meer aandacht voor de nieuwe platformen: ambassador/ influencermarketing via instagram, YouTube, Tik Tok , Instagram filters, Augmented reality video’s, podcasts,

Charlotte De Mets overziet als Head of Marketing bij platenmaatschappij Warner Music Benelux de marketing-en promotiecampagnes van een heleboel internationale en lokale artiesten. Daarnaast is ze verantwoordelijk voor het social media management van Stien Edlund (kids influencer) en werkt ze op freelance basis samen met creatieve startups, bands en brands.

 

Brahim Zarouali - Assistant Professor - Universiteit van Amsterdam

Researching algorithmic recommendations in Communication Science: opportunities and challenges

Algorithms are increasingly being used in our data-driven media landscape.  Many online platforms tailor the selection and presentation of online content (e.g., both organic and sponsored content on platforms such as Facebook, YouTube, Instagram, etc. ) to the individual user by using recommender systems. With this important shift from “mass communication” to personalized communication, new (theoretical and methodological) approaches are needed to address the novel questions that are being raised. Importantly, researching this topic poses some ethical challenges to researchers. In this keynote, I will focus on how to research the impact of algorithms on consumers, as well as address some considerations regarding ethical research practices (e.g., privacy and transparency). Finally, I will highlight how this area of research goes hand in hand with open science practices by fostering the reusability of algorithmic code.

 

Els Aerts - Managing partner - AGConsult

Love your users and the rest will follow

Els is de mede-oprichter van AGConsult, een agency gespecialiseerd in usability en conversie-optimalisatie. Al sinds 2001 doet ze gebruikersonderzoek om zo online ervaringen beter te maken. Els is een grote fan van old school user testen en heeft al meer dan 1000 user testen gemodereerd. Ze houdt ervan om bedrijven en organisaties te helpen om hun klanten beter te leren kennen en begrijpen.

Vandaag de dag ligt de nadruk zo hard op big data, AI en blockchain dat je bijna zou vergeten dat het web eigenlijk draait om mensen. Het zijn mensen die websites bezoeken en daar informatie willen vinden. Mensen die zich inschrijven op een opleiding. Mensen die iets kopen in je webshop. Kwalitatief gebruikersonderzoek is een fantastische manier om de mensen die je sites en apps gebruiken beter te leren kennen. Want weten wat je bezoekers echt interesseert, wat hen drijft – is de sleutel tot online succes. Els vertelt niet alleen waarom user research belangrijk is. Ze toont ook een aantal cases waarin kwalitatief gebruikersonderzoek de doorslag gaf.