Oud-studente Laura Deleye: “Ik heb veel geleerd uit de case study voor Coca-Cola”

Laura Deleye (vergrote weergave)

Laura Deleye

(03-09-2019) Hoe gaat het met onze studenten een jaar nadat ze afstudeerden? Wij waren zelf ook heel benieuwd en belden een aantal van hen op om te horen hoe hun leven er nu uitziet.

Een jaar nadat ze afstudeerde, werkt Laura als communicatie- en projectmedewerker bij Billie Bonkers. Dat is een communicatiebureau dat activerende communicatie bedenkt en begeleidt voor merken, diensten en projecten met maatschappelijke meerwaarde.

 

Laura, hoe ben je daar terecht gekomen?

Tijdens mijn studies heb ik stage gedaan bij Billie Bonkers. Daarna ben ik er blijven plakken. En sinds oktober ben ik er als vaste medewerker aan de slag. 

Tijdens mijn stage was ik account assistant. Ik liep toen vooral mee met projectleiders en hielp projecten ondersteunen. Nu ben ik zelf deels ook account en heb ik soms rechtstreeks contact met klanten, zoals Koning Boudewijn Stichting, de G-Sportfederatie, Parantee-Psylos, … 

Mijn takenpakket is heel gevarieerd.  Ik denk mee op strategisch niveau. Maar ik help ook campagnes mee uitzetten. Of ik ondersteun de klant op organisatorisch vlak. Ik ga mee infomarkten opzetten,…

 

Wat is het belangrijkste dat je geleerd hebt in je opleiding? 

In mijn masterjaar volgde ik het keuzevak ‘sociale marketing’. Een vak dat mij erg boeide en mij zeker en vast geholpen heeft tijdens mijn stage. 

Ik vond het masterjaar sowieso heel interessant. We deden bijvoorbeeld een case study voor Coca-Cola. Deze casestudy leunde dicht aan bij het werkveld en was dan ook heel goed om wat praktijkervaring op te doen. 

 

Waarom ben je communicatiewetenschappen gaan studeren?

Toen ik begon met studeren, had ik nog niet meteen een idee wat ik echt wilde worden later. Ik heb een breed interesseveld en communicatie sluit daaraan goed aan. Met communicatiewetenschappen kun je nog alle richtingen mee uit. Je kan er in alle sectoren mee terecht.

 

Welke tip zou je aan toekomstige studenten willen meegeven?

Om zich vooral goed te amuseren :) 

De opleiding vormt een heel goede basis. Zelf heb ik het afgelopen jaar nog een postgraduaat digitale marketing gedaan, om mij in nog iets specifiekers te verdiepen en nog meer ervaring op te doen. 

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je tijdens je studies voor jezelf uitmaakt waar je interesses liggen binnen het communicatieveld. En de kansen grijpt om jezelf te verdiepen.