Digital Economy Day
Samsung’s marketing perspective on health & wellbeing
UGent en Samsung slaan de handen in elkaar om masterstudenten Communicatiewetenschappen te laten nadenken over de uitdagingen van de digitale economie en artificiële intelligentie (AI). "Wat houdt AI precies in?", "Welke rol speelt AI in ons dagelijks leven?", en "Wat is de maatschappelijke impact van AI?" zijn vragen die we die dag zullen behandelen. Meer specifiek is dit jaar het centrale thema van de Digital Economy Day "gezondheidstechnologie", met name, de vraag of en hoe technologie iemands gezondheid kan bevorderen.
Videoboodschap van Benjamin Brown, CMO Samsung Europe
In deze boodschap geeft Benjamin Brown duiding bij hoe Samsung naar de ‘global goal’ inzake health en wellbeing kijkt, en hoe Samsung daarin ook graag de samenwerking met universiteitsstudenten aangaat. Hij geeft toelichting bij de manier waarop Samsung technologie inzet ifv health en wellbeing, en schetst hoe ze ook strategische partnerships en scale-ups ondersteunen ifv datzelfde doel, en vraagt jullie hulp en inspiratie in hoe zij (en technologiebedrijven in het algemeen) dat nog veel beter kunnen doen (en daar beter rond kunnen communiceren) onder de vorm van het Solve4Tomorrow challenge-programma.
Solve4Tomorrow challenge
Hier volgt een duiding van hoe jullie als studenten deze challenge kunnen aanpakken vanuit de verschillende afstudeerrichtingen, waar jullie naar toe werken (pitchwedstrijd), en welk begeleidingstraject we voor jullie voorzien
Wanneer?
Vrijdag 29/10 om 10:45
Waar?
Ceremoniezaal (Campus Aula, Volderstraat)
Streaming
Volg nu live
Fysiek de lezing bijwonen?
Schrijf je in
Planning
Voormiddag
- 9:30: Mieke De Ketelaere, Director AI bij imec
"AI: The good, the bad, and the ugly" - 10:45: Videoboodschap van Benjamin Brown, CMO Samsung Europe
- 11:00: Solve4Tomorrow Challenge door Sven Adams, corporate affairs & communication officer Samsung
- 11:15: Slot
- AFGELAST! - 11:30: Slotreceptie - AFGELAST!