Facultaire en institutionele ombudsdiensten

Bij geschillen met lesgevers kunnen studenten en doctorandi voor de meeste meldingen of klachten terecht bij de facultaire ombudspersonen. Lukt - of kan dat niet, dan kan je bij de institutionele ombudsdienst aankloppen voor een gesprek of verdere bemiddeling. 

Facultaire ombudsdiensten

Hieronder vind je de verschillende facultaire ombudsdiensten:

Institutionele ombudspersoon

De institutionele ombudspersoon is de algemene klachtenbehandelaar voor zaken die met onderwijs te maken hebben.
Nathalie Depoorter, beleidsadviseur bij de afdeling onderwijskwaliteitszorg is institutionele ombudspersoon. Zij wordt bijgestaan door Steven Bosmans, stafmedewerker ombudsdienst en interne beroepen.
Contacteer de institutionele ombudspersoon per e-mail indien je onmiddellijk een ontvangstbewijs wenst te ontvangen, of telefonisch. Anonieme klachten worden niet aanvaard maar klachten worden wel vertrouwelijk behandeld.

Onderwijs- en examenreglement

Zie Onderwijs- en examenreglement artikels 79, 80 en 81.
Deze bepalingen zijn conform het Decreet betreffende de rechtspositieregeling van de student

Contact

Contacteer in eerste instantie de facultaire ombudspersoon.
Indien dit niet mogelijk is, contacteer dan de institutionele ombudsdienst (institutioneel ombudspersoon Nathalie Depoorter of stafmedewerker Steven Bosmans) via het e-mailadres ombuds@ugent.be