Vacature Project Manager BIGDATPOL

(23-05-2023) UGent zoekt een Project Manager voor het Europees onderzoeksproject rond Big Data Policing (BIGDATPOL) binnen de vakgroep Criminologie, Strafrecht en Sociaal Recht.

Jouw profiel

• Je hebt een masterdiploma (of daarmee gelijkgesteld) of een doctoraat in een relevant domein binnen de sociale of exacte wetenschappen: criminologie, veiligheidswetenschappen, sociologie, security, statistiek, wiskunde, informatica, geografie en aanverwante disciplines. Goede studieresultaten zijn een troef.
  • Je hebt een sterke interesse in wetenschappelijk onderzoek in het algemeen, en het gebruik van big data voor criminaliteitspreventie/veiligheidstoepassingen in het bijzonder.
  • Je beschikt over gedegen project management vaardigheden; je bent organisatorisch sterk en bewaakt de uitvoering en tijdige oplevering binnen budget.
  • Ervaring in het uitwerken van publiek-private projectvoorstellen is een meerwaarde. Je zal onder meer inzetten op het aantrekken van additionele funding.
  • Je bent gedreven en hebt de ambitie om in samenwerking met het team een wereldtop expertisecentrum uit te bouwen in het domein van big data en criminaliteit (verzorgen van goede relaties met interne & externe beleidsmakers, versterken van regionale en internationale visibiliteit door gerichte communicatie initiatieven en deelname/organisatie aan/van congressen en beurzen).
  • Je bent een teamspeler die zelfstandig en gestructureerd te werk kan gaan in een complexe organisatie.
  • Met een ‘get things done’ attitude hou je jouw taken en gedelegeerde taken beheersbaar en op te volgen.
  • Je bent communicatief sterk (verbaal en schriftelijk) in ten minste de Engelse en Nederlandse taal (C1 of equivalent).
  • Je bent proactief en je onderhoudt ook op die manier de website, sociale media, en andere kanalen om het project in de kijker te zetten en om het netwerk levendig te houden.
  • Je staat in nauw contact met de PI (Principal Investigator), en je kan je flexibel organiseren op basis van zijn agenda.
  • Je staat in nauw contact met de onderzoekers die zullen werken op het BIGDATPOL project, en je kan de groep op een efficiënte en aangename manier laten samenwerken.

Wat bieden wij?

• Je krijgt een aanstelling als deeltijds (postdoctoraal) wetenschappelijk medewerker voor maximaal twee jaar. Aanstellingspercentage te bekijken in functie van diploma en aanstellingstermijn. Nadien optie op verlenging.
  • Je maakt deel uit van een van de meest prestigieuze wetenschappelijke projecten, waarin zal worden ingezet op high-risk/high-gain onderzoek, en waarin de nodige wetenschappelijke impact zal gegenereerd worden.
  • Je zal bijdragen aan een maatschappelijk uiterst relevant domein, en je zal impact kunnen verwezenlijken voor de maatschappij.
  • Je zal de kans krijgen om een nationaal en internationaal netwerk op te bouwen, wat ook perspectieven biedt voor de verdere carrière.
  • Je krijgt tal van opportuniteiten om jezelf persoonlijk te ontwikkelen door middel van congresdeelnames, opleidingen, veldwerk in Europese politiedepartementen en steden, contributies aan onderwijsactiviteiten en publicatiemogelijkheden.
  • Je zal in het BIGDATPOL project samenwerken met andere ambitieuze onderzoekers en met andere disciplines.
  • Je maakt daarnaast ook deel uit van een jong en dynamisch onderzoeksteam, dat naast het werk ook oog heeft voor sociale activiteiten.
  • Je komt terecht in een uiterst sociale, tolerante en constructieve werkomgeving die volop kansen biedt aan mensen om zich te ontplooien.
  • Een correcte en goede verloning, volgens de officiële barema’s.
  • Vroegst mogelijke startdatum: 1 september 2023.

Hoe solliciteren?