Vacature Doctoraatsbursaal met statistisch-methodologische focus BIGDATPOL

(23-05-2023) UGent zoekt een Doctoraatsbursaal met statistisch-methodologische focus voor het Europees onderzoeksproject rond Big Data Policing (BIGDATPOL) binnen de vakgroep Criminologie, Strafrecht en Sociaal Recht.

Jouw profiel

• Je hebt een masterdiploma (of daarmee gelijkgesteld) in een relevant domein binnen de exacte wetenschappen: statistiek, wiskunde, informatica, geografie en aanverwante disciplines. Goede studieresultaten zijn een troef.
  • Je hebt een sterke interesse in wetenschappelijk onderzoek in het algemeen, en het gebruik van big data voor criminaliteitspreventie/veiligheidstoepassingen in het bijzonder. Je zal onderzoek doen in dit domein met de focus op de statistische, geografische, methodologische en informatica-technische dimensies.
  • Je hebt aantoonbare wetenschappelijke en communicatieve vaardigheden (bv. kritisch denken, schrijfvaardigheden, presentatievaardigheden, projectmanagement, methodologische expertise).
  • Je hebt een zeer goede kennis van de Engelse taal. Je moet met name in staat zijn om onderzoeksresultaten te presenteren op internationale congressen, alsook om de onderzoeksbevindingen te publiceren in hoogstaande internationale wetenschappelijke tijdschriften en boeken.
  • Een goede kennis van de Nederlandse taal is een pluspunt.
  • Je werkt planmatig en met oog voor detail.
  • Je bent een teamspeler die ook zelfstandig kan werken.
  • Je bent punctueel en toont verantwoordelijkheidszin.
  • Je hebt een professionele houding in de omgang met collega’s en andere betrokkenen bij de dienst.
  • Je weet je werk flexibel en efficiënt te organiseren in functie van prioriteiten.

Wat bieden wij?

• Je krijgt een voltijdse aanstelling als doctoraatsbursaal voor maximaal vier jaar.
  • Je maakt deel uit van een van de meest prestigieuze wetenschappelijke projecten, waarin zal worden ingezet op high-risk/high-gain onderzoek, en waarin de nodige wetenschappelijke impact zal gegenereerd worden.
  • Je zal bijdragen aan een maatschappelijk uiterst relevant domein, en je zal impact kunnen verwezenlijken voor de maatschappij.
  • Je zal de kans krijgen om een nationaal en internationaal netwerk op te bouwen, wat ook perspectieven biedt voor de verdere carrière.
  • Je krijgt tal van opportuniteiten om jezelf persoonlijk te ontwikkelen door middel van congresdeelnames, Doctoral Schools opleidingen, veldwerk in Europese politiedepartementen en steden, contributies aan onderwijsactiviteiten en publicatiemogelijkheden.
  • Je zal in het BIGDATPOL project samenwerken met andere ambitieuze onderzoekers en met andere disciplines.
  • Je maakt daarnaast ook deel uit van een jong en dynamisch onderzoeksteam, dat naast het werk ook oog heeft voor sociale activiteiten.
  • Je komt terecht in een uiterst sociale, tolerante en constructieve werkomgeving die volop kansen biedt aan mensen om zich te ontplooien.
  • Een correcte en goede verloning, volgens de officiële barema’s.
  • Vroegst mogelijke startdatum: 1 september 2023.

Hoe solliciteren?

• U kan solliciteren tot uiterlijk 11 juni 2023 (23u59).
  • Geïnteresseerde kandidaten dienen hun curriculum vitae (CV) (met vermelding van de behaalde graden), puntenlijsten en motivatiebrief in te dienen bij prof. dr. Wim Hardyns, Wim.Hardyns@UGent.be.
  • Met inhoudelijke vragen over de functie kan u terecht bij prof. dr. Wim Hardyns, Wim.Hardyns@UGent.be.