Ayse Güdük

Biografie

Ayse GüdükAyse Güdük is een doctoraatsonderzoeker bij het startende onderzoeksgroep migratierecht aan de Universiteit Gent. Ayse heeft politicologie gestudeerd aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Ze heeft haar bachelor en mastergraad behaald in de politicologie. Na haar studie heeft zij voor VluchtelingenWerk Nederland gewerkt en later als beleidsadviseur in een Nederlandse gemeente in de provincie Zuid-Holland waar zij verantwoordelijk was voor de beleidsterreinen vluchtelingen en onderwijs. Haar onderzoek focust zich op gezinshereniging van Turkse migranten in België en Nederland: een vergelijkende studie van rechtsopvattingen en strategieën in het licht van beleidsevoluties. Het onderzoek wordt verricht onder begeleiding van Prof. Dr. Ellen Desmet, professor Migratierecht. Haar onderzoek maakt onderdeel uit van andere migratiestudies binnen het interdisciplinair centrum CESSMIR (Centre for the Social Study of Migration and Refugees) dat zich toelegt op de sociale impact van migratie en vluchten.