Shepherd Mutsvara

Biografie

Shepherd MutsvaraShepherd Mutsvara is een doctoraatsonderzoeker bij het Instituut voor Politieke Wetenschappen en Bestuur aan de Pedagogical University (UP) van Krakau in Polen. Shepherd begon zijn carrière als professioneel opgeleide middelbare schoolleraar in Zimbabwe. Hij studeerde vervolgens voor een Bachelor of Laws (LL. B) aan de University of South Africa en heeft ook een Master of Laws (LL.M - Public International Law) van de University of London.

Shepherd is een veelzijdige professional met onderwijservaring in zowel voortgezet als hoger onderwijs. Hij is ook een Research Affiliate van het Refugee Law Initiative en is lid van het Kaldor Center for International Refugee Law (Africa Research Group). Zijn onderzoeksproject wordt begeleid door professor Joanna Bar (UP) en professor Ellen Desmet van de Universiteit Gent.