IT Helpdesk
Wie kan ik contacteren bij IT-problemen?
Click here for an English version
In de homes is er geen VPN meer nodig voor toegang tot het internet!
Het gebruik van de bedrade verbinding kan zeer eenvoudig door je UGent login en je wachtwoord in te geven via de portaalpagina http://hotspot.studenteninternet.be.
Ook is er draadloos internet via Eduroam. Ook het verouderde 2.4 Ghz netwerk (in de homes eduroam_slow genoemd) wordt aangeboden, maar wordt technisch niet meer ondersteund door de helpdesk.
Meerdere toestellen aansluiten:
- Aansluiten van meerdere bedrade toestellen (max. 4) in één kamer is mogelijk. Via het wifi-netwerk Eduroam kunnen altijd meerdere toestellen internettoegang verkrijgen.
Gebruik voor het aansluiten van meerdere bedrade toestellen enkel een GEWONE switch, GEEN router (al dan niet met ingebouwd draadloos toegangspunt). - Een router of eigen WiFi is niet toegelaten, aangezien dit bij verkeerd aansluiten netwerkproblemen kan veroorzaken!
Met een UTP-kabel in mijn kamer:
- Technische details om te connecteren
- Contacteer de helpdesk van studenteninternet:
vul een webformulier in.
+32 9 395 60 00
support@studenteninternet.be
Met wifi in mijn kamer:
- Technische details om te connecteren
- Behoud steeds de bestaande verbinding met de router!
- Contacteer de helpdesk van studenteninternet.
+32 9 395 60 00
support@studenteninternet.be
Met wifi in een gemeenschappelijke ruimte:
- Technische details om te connecteren
- Contacteer de helpdesk van studenteninternet.
+32 9 395 60 00
support@studenteninternet.be
Mijn computer wil niet verbinden, maar die van een vriend wel?