Tijdelijke "Kamer Plus" op site Kantienberg

Tijdelijk aanbod: een kamer plus op site Kantienberg

In het tweede semester van academiejaar 2022-2023 zijn er kamers plus (met eigen sanitair) beschikbaar, die normaal gezien uitsluitend voor internationale studenten beschikbaar zijn. We kunnen 50 van de wooneenheden eenmalig aan Belgische studenten aanbieden.

Dit aanbod is enkel geldig voor wie op onze wachtlijst staat.

Meer informatie over de werking van de wachtlijst

Wat is een kamer plus?

Eigenschappen van de kamers plus

• Grootte: 15 m²
  • Gemeubileerd (bed, matras, kleerkast, bureau, stoel)
  • Eigen badkamer met toilet, douche en lavabo
  • Koelkast (tafelmodel zonder vriesvak) op de kamer

Download hier de inventaris van de kamers.

Deze kamers hebben dus elk een eigen toilet en douche, alleen de keuken deel je met andere studenten. Voor een vergelijking tussen de huurprijzen van de homes of de gemiddelde huurprijs op de private markt, en de ligging en omschrijving van de andere homes, kan je op onze vermelde pagina's terecht.

Waar is site Kantienberg en hoe zijn de homes opgedeeld?

Site Kantienberg bestaat uit 4 homes: Home Groningen (Voetweg 64 & Stalhof 43), Home Uppsala (Stalhof 47), Home Göttingen (Stalhof 49), Home Canterbury (Stalhof 51). Deze homes zijn verbonden via een loopbrug op de eerste verdieping en hebben onderling geen verschillen.
Op de site Kantienberg woon je voornamelijk samen met internationale studenten. Enkel in home Groningen, op gang 3 en 4, hebben ongeveer 100 Belgische studenten een kamer plus.

Google street view

Eigenschappen van het gebouw

• Tussen 4 en 6 verdiepingen per home
  • 551 kamers verspreid over de vier homes op de site Kantienberg
  • Gemeenschappelijke keuken(s) op elke verdieping

Hoeveel kost een kamer plus?

Kamer plus

Huurprijs

Wat is er in de maandelijkse huurprijs inbegrepen?

• de basishuur van de wooneenheid (bekijk de omschrijving van elke wooneenheid)
  • het verbruik van elektriciteit, water en verwarming
  • het gebruik van onbeperkt internet in de kamer via de kabel en wifi
  • gemeenschapsruimtes (ontspanningsruimte, studeerzaal...)
  • het poetsen van de gemeenschappelijke delen
  • aanvullende brandverzekering
  • 24/7 permanentiedienst

Huurvoorwaarden

Huurcontract tot 17 september

Het aanbod is enkel geldig in academiejaar 2022-2023. Bovendien stopt de huurovereenkomst op 17 september 2023.

Opgelet: na dit academiejaar zal je geen gebruik meer kunnen maken van één van deze 50 kamers.

Wel heb je recht op een wooneenheid voor volgend academiejaar indien je dat wenst: het zal dus een andere wooneenheid zijn, en bovendien hoogstwaarschijnlijk in één van de andere homes

Hou dus hiermee rekening: indien je intekent op een kamer plus, dan loopt je huurovereenkomst op site Kantienberg tot uiterlijk 17.09.2023.

Hier vind je meer informatie over hoe je een tijdige heraanvraag indient.

Als je een tijdige heraanvraag hebt ingediend, zal je dus in september 2023 sowieso moeten verhuizen naar een andere kamer / home.

We voorzien voor de periode tussen 17 september en de start van de huurovereenkomsten van het nieuwe academiejaar (23.09.2023) opslagruimte voor meubels/persoonlijke bezittingen in de kelder van Home Vermeylen (voor verhuizers binnen onze eigen homes) om de periode te overbruggen.

Intern Reglement

Hetzelfde Intern Reglement, waar je je reeds mee akkoord verklaarde bij je kameraanvraag, is van toepassing in deze homes.

Wat nu?

Je hebt op dit moment drie keuzes. We diepen ze even uit.

Je aanvraag blijft sowieso op de wachtlijst staan, tot tegenbericht.

1. Je wil ingaan op het aanbod voor een kamer plus op site Kantienberg

• We wijzen de kamers plus toe volgens de plaats op de wachtlijst.
  • Je krijgt bij toewijs van een kamer plus een wooneenheid met eigen sanitair en douche, een wooneenheid die normaal voor internationale studenten bedoeld is. Deze kamer zal je sowieso moeten verlaten op 17.09.2023.
  • Ook voor academiejaar 2023-2024 - mits een tijdige heraanvraag - heb je gegarandeerd een wooneenheid (kamer, studio of kamer plus) in een van de studentenhomes.

Vraag een tijdelijke kamer plus aan

2. Je gaat niet in op het tijdelijk aanbod en blijft wachten op de wachtlijst staan

• Zolang je geen huurovereenkomst werd aangeboden, kan je je aanvraag gratis annuleren.
  • Van zodra er kamers vrijkomen, wijzen we deze nog steeds toe aan de wachtlijst.
  • Indien je dat wenst, kan je je voorkeuren nog aanpassen om in aanmerking te komen voor meer homes dan oorspronkelijk aangeduid.
  • Om te weten wat jouw plaats op de wachtlijst op dit moment is, bel je best geregeld naar ons onthaal voor een update.

Contacteer ons onthaal

Je kan ook een e-mail sturen, maar hou rekening met een verwerkingsperiode van vijf werkdagen.
Gebruik dit sjabloon om de verwerkingstijd te minimaliseren.

3. Je wil je kameraanvraag annuleren

• Zolang je geen huurovereenkomst hebt ontvangen, kan je gratis annuleren
  • Opgelet: doe dit tijdig en uit eigen initiatief: indien wij de aanvraag toewijzen, en u annuleert of reageert niet op het aanbod, dan is een administratieve kost verschuldigd. Voor meer info over annuleren en hoe u dit kunt doen:

Wooneenheid aanvragen, annuleren en status opvolgen

Meer informatie over de andere homes?