Internet in Universitaire Home

Alle wooneenheden beschikken over een snelle internetaansluiting. Om te connecteren heb je je UGent-accountgegevens nodig, die je kreeg bij inschrijving.

English version

Snelle verbinding via kabel

1. Verbind je computer met het netwerkaansluitpunt in je kamer via een UTP-kabel (geen telefoonkabel!).
    De bestaande aansluitingen dienen steeds geconnecteerd te blijven. Gebruik enkel een gemarkeerde vrije UTP-aansluiting om je eigen computer te connecteren. Ontkoppel nooit de router, maar gebruik daarentegen - desgevallend - een vrij aansluitpunt op dit Studenten Internet-toestel.
    Als je geen UTP-kabel hebt, dien je die zelf aan te kopen.
  2. Je kunt onmiddellijk surfen naar de portaalpagina http://hotspot.studenteninternet.be
    Geef je UGent login en wachtwoord in om verder te kunnen surfen.
    Het gebruik van het internet is verbonden aan enkele huisregels!
  3. In deze homes is het niet nodig om eerst een VPN-verbinding op te zetten.
    Let op, voor VPN gelden er bandbreedtebeperkingen!

Meer dan 1 toestel?

Aansluiten van twee computers in een UGent studentenhome kan, maar gebruik hiervoor enkel een GEWONE switch.
Gebruik GEEN router (al dan niet met ingebouwd draadloos toegangspunt).
Een router is niet toegelaten, aangezien dit bij verkeerd aansluiten netwerkproblemen kan veroorzaken!

Een residentie is geen home. De informatie vermeldt op deze pagina is mogelijks niet van toepassing op jouw verblijf in een residentie.

Wifi

Technische details om te connecteren

Beveilig je computer!

Maatregelen tegen illegaal gebruik van het netwerk

Het gebruik van het netwerk van studenteninternet is verbonden aan enkele huisregels!

• Homes Astrid, Bertha, Boudewijn, Fabiola en Vermeylen

Je kan draadloos verbinden met een van de draadloze netwerken van studenteninternet, doch een verbinding met de kabel is per definitie altijd stabieler en sneller. Gebruik het wifi-signaal dan ook alleen voor je smartphone of tablet of occasioneel gebruik.
Lessen streamen doe je dus via de kabel!

Gebruik je UGent EDUROAM credentials om in te loggen (opgelet: dit is niet altijd jouw UGent e-mailadres)

• Homes Groningen, Uppsala, Göttingen, Canterbury (Site Kantienberg) en Heymans

Je kan draadloos verbinden met Eduroam door provider studenteninternet, doch een verbinding met de kabel is per definitie altijd stabieler en sneller. Gebruik het wifi-signaal dan ook alleen voor je smartphone of tablet of occasioneel gebruik.
Lessen streamen doe je dus via de kabel!

In de gemeenschappelijke ruimtes van alle homes én in de studio's in home Bertha de Vriese kan je inloggen op het netwerk

Gebruik gerust het Eduroam netwerk, het "slow" netwerk is er alleen om de oudere toestellen te ondersteunen.

Problemen

Voor een snelle opvolging, contacteer de gebruikersondersteuning van studenteninternet.

BE: +32 (0)9 395 6000 (09u00-12u00 & 13u00-18u00)