Evalueren van vakinhoudelijke kennis

Doelgroep en kadering

Leerkrachten wiskunde in de 2e en 3e graad van het secundair onderwijs (ASO, TSO, KSO).

Inhoud

De les start met een algemeen gedeelte over evaluatiebeleid, de componenten en momenten van evalueren. Nadien krijgen de deelnemers opdrachten omtrent de validiteit van de vraagstelling. Aan de hand van concrete toetsvragen komen soorten vragen aan bod en worden de valkuilen die leiden tot onduidelijke vragen blootgelegd. Evaluaties van dezelfde antwoorden op toetsvragen door verschillende leerkrachten en studenten uit de lerarenopleiding worden vergeleken en bediscussieerd. Dit leidt tot noodzakelijke regels om zoveel mogelijk tot een betrouwbare evaluatie te komen.

Lesmateriaal

Elke leerkracht ontvangt een syllabus.

Praktische informatie

  • Datum: woensdag 2 mei 2018
  • Tijdstip: 14u30-17u30
  • Locatie: UGent, Campus Sterre , gebouw S25, auditorium Emmy Noether op het gelijkvloers
  • Lesgever(s): , Tania Van Damme
  • Maximum aantal deelnemers: 20
  • Prijs: 40 EUR
  • Zelf mee te brengen materiaal: laptop en/of tablet en/of smartphone.
  • Bewijs van aanwezigheid: Bij aanvang van de sessie zal u worden gevraagd te tekenen voor aanwezigheid. Na afloop van de bijscholing sturen wij u per e-mail het aanwezigheidsattest door.
  • Inschrijven voor deze bijscholing