Grondwater: Onmisbare bron voor ons drinkwater

Waar/Wanneer? - Voordracht - Inschrijven? - Andere voordrachten

Waar/Wanneer?

Donderdag 9 maart 2017 - 19u: voordracht + aansluitende receptie
Faculteit Wetenschappen - Campus Sterre - Krijgslaan 281 - Gent - gebouw S9 - 2e verdieping - Aud.A2

Voordracht

prof.dr. Kristine Walraevens - Vakgroep Geologie

Wereldwijd vormt grondwater de belangrijkste bron voor ons drinkwater.

We leven in een tijd van slinkende waterbeschikbaarheid. Tegen de perceptie in, is Vlaanderen een regio met een ernstig watertekort.

Maar wat is juist dat grondwater? Hoe stroomt het? Hoe zit het met zijn samenstelling? Is al het grondwater beschikbaar om te worden gewonnen? En hoe hernieuwbaar is die waterbron?

Op deze vragen wil de lezing wat dieper ingaan.

Inschrijven?

Vooraf inschrijven is niet nodig. De voordracht is gratis en staat open voor iedereen met een boon voor wetenschappen.

Andere voordrachten

Deze voordracht maakt deel uit van een reeks ingericht in het kader van Public Outreach. Zo brengen we actueel onderzoek aan de faculteit wetenschappen tot bij een breed publiek. Bekijk het volledige programma voor 2016-2017.

Wens je voortaan op de hoogte te blijven van deze voordrachten, schrijf je in op onze .