Zelfherstellende kunststoffen: science fiction of realiteit?

Waar/Wanneer? - Voordracht -Inschrijven? - Andere voordrachten

Waar/Wanneer?

donderdag 10 november 2016 - 19u: voordracht + aansluitende receptie
Faculteit Wetenschappen - Campus Sterre - Krijgslaan 281 - Gent - gebouw S9 - 2e verdieping - Aud.A2

Voordracht

prof.dr. Filip Du Prez - Vakgroep Organische en Macromoleculaire ChemiePolymer Chemistry Research Group (PCR)

De eerste zelfherstellende kunststoffen komen momenteel op de markt: het is nu al mogelijk om krassen te laten verdwijnen van smartphones of op autolakken.

Hoe ver staat die technologie? Kunnen we binnen een jaar zulke materialen overal vinden?

In het seminarie komen verschillende chemische tools aan bod en zal een demonstrator getoond worden om het allemaal wat concreter te maken.

Inschrijven?

Vooraf inschrijven is niet nodig. De voordracht is gratis en staat open voor iedereen met een boon voor wetenschappen.

Andere voordrachten

Deze voordracht maakt deel uit van een reeks ingericht in het kader van Public Outreach. Zo brengen we actueel onderzoek aan de faculteit wetenschappen tot bij een breed publiek. Bekijk het volledige programma voor 2016-2017.

Wens je voortaan op de hoogte te blijven van deze voordrachten, schrijf je in op onze .