Freke Caset

freke_caset.jpg

Freke Caset is deeltijds postdoctoraal assistent aan de Afdeling Mobiliteit en Ruimtelijke Planning (Universiteit Gent) en deeltijds postdoctoraal onderzoeker aan het Cosmopolis Centrum voor Stedelijk Onderzoek (Vrije Universiteit Brussel). Haar kerninteresse ligt in de sociaal rechtvaardige transitie naar duurzame stedelijke en mobiliteitssystemen, met een disciplinaire basis in transportgeografie, stadsgeografie en stedelijke en regionale planning. Momenteel richt haar onderzoek zich op de ongelijke sociale effecten van vermeend ‘duurzaam’ transportbeleid, de rol van vraaggestuurd openbaar vervoer in relatie tot vervoersarmoede, methoden om de ‘geleefde ervaringen’ van kwetsbare groepen omtrent hun mobiliteitsnoden in kaart te brengen, en het bestuur van stedelijke experimenten.