IT-voorzieningen

 

Specifieke documentatie en ondersteuning m.b.t. IT vind je terug op http://helpdesk.ugent.be.
Specifieke contactinfo m.b.t. de facultaire IT-ondersteuning vind je hier terug.

Athena

Athena is  toegankelijk met een UGent account via https://athena.ugent.be
Via deze applicatieserver kan je gratis gebruik maken van software zonder dat deze moet geïnstalleerd worden (MS Office, statistische pakketten, woordenboeken, …).

Ook toegang tot bibliotheken van UGent (zie ook http://lib.ugent.be) zijn mogelijk.
Op UGent krijg je schijfruimte om je data te bewaren. Via Athena kan je deze ruimte rechtstreeks aanspreken.

Meer info: http://helpdesk.ugent.be/athena/

Oasis

Via Oasis kunt u uw lessenroosters raadplegen.

Meer info: https://www.ugent.be/student/nl/studeren/les-en-examenroosters

Draadloos internet

Op verschillende locaties binnen de universiteit kunnen personeelsleden en studenten met hun laptop, tablet of smartphone via eduroam draadloos aansluiten op het internet en het UGent netwerk.

Meer info: http://helpdesk.ugent.be/ugentnet/wireless.php

Ufora 

De Universiteit Gent maakt voor haar onderwijsdoeleinden gebruik van de digitale leeromgeving Ufora om via het internet informatie en onderwijsmateriaal aan te bieden en de communicatie tussen lesgevers en studenten te optimaliseren.
Ook de centrale facultaire diensten maken gebruik van Ufora om te communiceren met de studenten. Het is dus belangrijk om dagelijks in te loggen op Ufora.

Handleidingen voor het gebruik van Ufora vind je via http://icto.ugent.be

Printen, kopiëren en scannen

Iedereen met een UGent account kan documenten printen, kopiëren en scannen.

Meer info: printen, kopiëren en scannen

UGent webmail

Elke student ontvangt bij inschrijving een eigen UGent-mailadres in de vorm van [voornaam.naam@UGent.be].
Via webmail (http://webmail.UGent.be) kan je met eender welke internetverbinding onmiddellijk je e-mail beheren.

Meer info: http://helpdesk.ugent.be/email/