Kamer Plus in Brugge

** For English, click here

Locatie: Brugge

De kamers plus zijn gelegen op enkele minuten wandelafstand van het station Brugge.
Brugge heeft net als Gent een bruisend studentenleven

Type wooneenheden: kamer plus

• Eigen douche en toilet op de kamer
  • Een bureau, stoel, 90*200 bed, matras en kledingrek zijn voorzien op de kamer
  • Kussen en bedlinnen zijn niet voorzien op de kamer

Huurprijs

Bekijk hier de geldende huurprijs voor het correcte academiejaar.

De accommodatie

Zoals in elk gebouw zijn er natuurlijk regels om de rust en orde tussen de bewoners te bewaren. Hier kan je de huisregels terugvinden.   Gelieve deze grondig door te nemen voor je een aanvraag indient.

• Elke verdieping huisvest 18 studenten.
  • De keuken is een gemeenschappelijke ruimte in het midden van de gang.
  • Naast elke kamer en door het hele gebouw zijn er gemarkeerde plaatsen waar je (met krijt!) boodschappen kunt achterlaten en kunt communiceren met je medestudenten.
  • Beneden is een gemeenschappelijke ruimte voor recreatieve activiteiten. De ontspanningsruimte heeft een pooltafel en biedt ruimte om samen films te kijken of spelletjes te spelen.
  • Er is een afgesloten garage, waar je een toegewezen plek hebt voor je fiets (indien nodig).
  • Op het terrein is een Student Coach aanwezig, die je belangrijkste aanspreekpunt is. De coach helpt je bij aankomst en met eventuele vragen tijdens je verblijf.
  • In de buurt van de accommodatie vind je een fietsverhuurwinkel, de administratieve diensten van de Stad Brugge, kruidenierszaken, sportfaciliteiten, snackbars en cafés.
  • Supermarkten (o.a. Delhaize, Carrefour, Lidl, Aldi, Spar, Smatch & Colruyt) en wassalons (o.a. Bubbels, Trendy Wash Primus, St Bavo, ’t Zeepbelletje) bevinden zich in de nabije omgeving.

Mobiliteit

Er rijden tal van treinen per dag tussen Gent en Brugge. De eerste trein vertrekt rond 04.00 uur in Brugge en de laatste trein vertrekt rond 01.00 uur in Gent.  De rit duurt slechts zo’n 25 minuten en de residentie ligt op slechts 2 minuten wandelen van het treinstation van Brugge.

Je hoeft in België je treintickets niet (ver) van tevoren te reserveren. Afhankelijk van je lessen in Gent zijn er meerdere opties voor studenten onder de 26 jaar om goedkopere treinkaartjes te krijgen.

Opgelet: treintickets zijn een stuk duurder voor personen van 26 jaar of ouder.

Zowel in Gent als in Brugge kom je gemakkelijk overal met de fiets of te voet. Vooral in Brugge is het stadscentrum slechts tien minuten verwijderd na een wandeling door het park.

Huurovereenkomst

• Je sluit rechtstreeks met de Universiteit Gent een huurovereenkomst af.
  • Een vaste prijs voor de huur, elektriciteit, gas, water en internet.
  • Er hoeft geen borg betaald te worden.
    • Schade wordt gefactureerd.
  • Je krijgt automatisch een aanvullende brandverzekering op je overeenkomst met ons, zonder kosten.
  • Je huurtermijn is voor de periode zoals je hebt aangevraagd in Oasis.

Maak een weloverwogen beslissing: akkoord gaan met de algemene voorwaarden zoals vermeld op deze webpagina is een juridisch bindende overeenkomst.