Studentenkaart en Campuskaart

This information in English

 

Update 29/10/2020.
De Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's is tijdelijk gesloten wegens coronamaatregelen.
Contacteer ons via
We helpen je verder zonder dat je hoeft langs te komen.

Studentenkaart

Studentenkaart
Studentenkaart

Na online definitieve inschrijving ontvang je studentenkaart per post. Indien online inschrijven niet lukt en je komt langs, dan krijg je je studentenkaart mee indien we over een (elektronische) foto beschikken.
Deze blijft 6 jaar geldig.
Als je studentenkaart vervalt (datum op kaart) en je schrijft opnieuw in via Oasis (herinschrijving), dan sturen wij automatisch een nieuwe kaart naar jouw correspondentieadres in Oasis.

Ben je ingeschreven via examencontract of voor een permanente vorming andere dan type A, dan krijg je geen studentenkaart.

Studentenkaart verloren, defect, gestolen?

Verloren en teruggevonden studentenkaarten worden verzameld door de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's.

Van zodra je studentenkaart gevonden is, krijg je daarvan een bericht via je UGent e-mailadres met info over waar en hoe je studentenkaart kan ophalen.

Indien je geen e-mail hebt ontvangen, dan is er geen studentenkaart binnengebracht en dien je een nieuwe studentenkaart aan te vragen volgens volgende werkwijze:

  1. Kom persoonlijk langs bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's.
  2. Leg je (geldig) identiteitsbewijs voor (bij voorkeur elektronische identiteitskaart).
  3. Betaal ter plaatse €10 via Bancontact.
    (gratis bij onleesbare barcode of chip / officieel aangiftebewijs van politie bij diefstal).

Als je niet persoonlijk kan langskomen, kan iemand anders jouw studentenkaart afhalen via volmacht.

Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een handgeschreven brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je studentenkaart af te halen + jouw naam en handtekening.

Opgepast: je studentenkaart is pas de dag na aanmaak actief! (je kan dus ook pas vanaf dag 2 genieten van o.a. het voordeeltarief in de universitaire restaurants)

Campuskaart

Campuskaart
Campuskaart

Heb je hoofdzakelijk les op campus Schoonmeersen of campus Mercator, dan krijg je een Campuskaart

Na online definitieve inschrijving ontvang je campuskaart samen met je studentenkaart per post. Indien online inschrijven niet lukt en je komt langs, dan krijg je je campuskaart mee.

Campuskaart model 2
Campuskaart model 2

Indien je voordien reeds voor een andere opleiding aan de UGent was ingeschreven en je via Oasis hebt ingeschreven voor een opleiding waar een campuskaart voor nodig is, dan ontvang je deze automatisch op je correspondentieadres.

Campuskaart verloren, defect, gestolen?

  1. Informeer bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's of je campuskaart daar is binnengebracht.
  2. Stuur een mail naar toegangscontrole@hogent.be om je kaart te blokkeren.
  3. Kom persoonlijk langs bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's om een nieuwe campuskaart (in het bezit van je (geldig) identiteitsbewijs).

Als je niet persoonlijk kan langskomen, kan iemand anders jouw campuskaart afhalen via volmacht.

Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een handgeschreven brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je campuskaart af te halen + jouw naam en handtekening.

Contact