Annelies Permentier

Annelies PermentierIn navolging op haar studie Sociaal Werk (afstudeerrichting Maatschappelijk Werk) behaalde Annelies Permentier in 2015 het diploma van de Master in Criminologische Wetenschappen. Na het opdoen van een jaar praktijkervaring als outreachend medewerker in het Forensisch 2B team in Sint-Niklaas startte zij in augustus 2016 als doctoraatsbursaal verbonden aan vakgroep Criminologie (meer bepaald de onderzoekgroep Institute for International Research on Criminal Policy) en de vakgroep Orthopedagogiek. Enerzijds verricht zij werk in het For-Care project, een interuniversitair onderzoek naar de hervorming van de gezondheidszorg voor personen met het statuut internering dat wordt uitgevoerd in opdracht van Federaal Minister van Volksgezondheid Mevrouw M. De Block. Anderzijds werkt zij (met promotoren Prof. Dr. Vander Laenen en Prof. Dr. Wouter Vanderplasschen) een doctoraatsvoorstel uit rond internering en meer specifiek de wijze waarop trajecten verlopen en/of mislopen.

Geselecteerde publicaties

Permentier, A. , Vander Laenen, F. , Vanderplasschen, W. , & Vander Beken. (2016, in press). Licht aan het einde van de interneringstunnel voor iedereen? Een stand van zaken en vooruitblik in de aanpak van “onbehandelbare” geïnterneerden. In Fatik, 33(152).

Vakgroep Criminologie; Universiteitstraat 4, 9000 Gent
Vakgroep Orthopedagogiek: Begijnhoflaan 464, 9000 Gent