Deborah Louise Sinclair

Deborah werkt als wetenschappelijk medewerker binnen de onderzoeksgroep verslaving & herstel.

Deborah raakte voor het eerst geïnteresseerd in het thema middelengebruik en herstel in 2010,  toen ze stage liep in een centrum voor ambulante hulpverlening. In 2013 behaalde Deborah haar Master of Arts Research Psychology aan de University of the Western Cape in Zuid-Afrika, met een scriptie over toegangsbarrières tot residentiële behandelingen voor middelengebruik.

Van 2014 tot 2015 volgde Deborah een Postgraduaat in Verslavingszorg aan de University of Stellenbosch, wat haar leidde naar het concept van 'cross addiction' , het uiteindelijke onderwerp van haar proefschrift. In 2022 voltooide ze een (gezamenlijk) doctoraat in de Psychologie (University of the Western Cape) en Onderwijswetenschappen (Universiteit Gent) met een proefschrift getiteld 'Recovery and substitute addictions in the Western Cape, South Africa: A multi-perspective approach'.
Het doctoraatswerk stelde haar in staat om onderzoeksgebieden te verbreden tot gedragsverslavingen en verschillende wegen naar herstel.

Meer info over Deborah haar onderzoek en projecten is terug te vinden in het onderzoeksportaal van de UGent en op haar ResearchGate profiel