Inge Blockmans

Na boeiende omzwervingen in Engelse literatuur en taalkunde met een sprankel theater en film (Universiteit Antwerpen) en een duik in sociale psychologie (University of Surrey), doctoreerde Inge Blockmans in 2019 met “Manoeuvreren in het donker: Her-creëren van (nieuwe) verhalen over seksualiteit en het lichaam binnenin/door vrouwen met een ruggenmergletsel” (FWO; UGent & KU Leuven).
Als postdoc-onderzoeker verkent ze het niet-normatieve lichaam als bron van plezier en beperking in dans (FWO; UGent: Disability Studies & S:PAM). Doorheen haar interdisciplinaire werk met o.a. levensverhalen, auto/etnografie, en collectieve biografie onderzoekt ze lichamelijkheid in de nuance die de (be)leefwereld van mensen rijk is.

Een volledig overzicht van de publicaties en contactgegevens vindt u hier.