Lindsay Janssen

Lindsay JanssensLindsay Janssen behaalde in 2021 haar masterdiploma Pedagogische Wetenschappen, afstudeerrichting Klinische Orthopedagogiek & Disability Studies, aan de UGent. Ze beëindigde haar studies met haar masterthesis: ‘Stap voor stap, vind je je (leer)weg: Dossierstudie leerloopbaancoaching Word Wijs! (De Stap- leerwinkel Oost-Vlaanderen) bij ongekwalificeerde jongeren tussen 18 en 25 jaar’. Hierin onderzocht ze de complexiteit van de risicofactoren op vroegtijdig schooluitval en de beïnvloedende factoren binnen alternatieve leertrajecten van jongeren.

Na het afronden van deze opleiding startte Lindsay in september 2021 als wetenschappelijk medewerker op de vakgroep Orthopedagogiek. Zij werkt onder promotor van prof. Dr. Geert Van Hove, co-promotor prof. Dr. Elisabeth De Schauwer en in samenwerking met het Kabinet van Gelijke Kansen, Integratie en Inburgering aan een onderzoek naar Relationele en seksuele vorming (RSV) bij leerlingen in het BUSO.