Silke Daelman

Silke Daelman behaalde in 2016 het diploma Master in de Pedagogische Wetenschappen, afstudeerrichting Orthopedagogiek aan de Universiteit Gent. Tijdens haar masterjaren liep Silke stage in het inclusief onderwijs in Canada (Niagara Falls) en Vlaanderen en werkte aan een masterproef rond betekenissen die Canadese en Vlaamse leerkrachten geven aan ‘inclusie’.

Silke startte in 2017 als doctoraatsbursaal aan de vakgroep orthopedagogiek onder begeleiding van Prof. dr. Van Hove en Prof. dr. De Schauwer. Binnen de onderzoeksgroep Disability Studies gaat ze aan de slag met de stem van kwetsbare kinderen in pedagogische plekken en hoe deze zich verhoudt tot onze rollen en posities op plaatsen waar kinderen opgroeien en onderwezen worden. Silke houdt van onderzoek doen vanuit kleine verhalen in connectie met post-kwalitatieve literatuur. Ze schrijft en werkt van hieruit ook rond ethiek en methodologie in kwalitatief onderzoek.

Een volledig overzicht van de publicaties en contactgegevens vindt u hier.