Studiedag 30 mei 2024

Door wie
Joris Corthouts, Neil Paterson, Louis Favril en Tom Vander Beken
karin.vanpeteghem@UGent.be

"Meer dan ooit: doe het samen met mensen met ervaring" - Een studiedag ter ere van Freya Vander Laenen - 30 mei 2024 - Universiteit Gent

15 mei 2024 zal Freya een jaar overleden zijn.

Op 30 mei 2024 organiseren wij een studiedag rond thema’s die Freya nauw aan het hart lagen.
We doen dit op Freya’s manier, met veel aandacht voor ervaringsdeskundigheid, ondersteuning en empowerment van mensen in een kwetsbare positie.
We maken de dag zo laagdrempelig en toegankelijk mogelijk. Daarom is de studiedag ook gratis.
Vooraf inschrijven is wel verplicht. Met uw inschrijving engageert u zich tot deelname aan deze studiedag.

9u00 Onthaal
9u30 Dagopening door Antoinette Verhage (Vakgroep Criminologie, Strafrecht en Sociaal Recht Universiteit Gent)
9u45 Detentie (moderator Koenraad Polfliet – Afdeling Hulp- en Dienstverlening aan gedetineerden – Agentschap Justitie en Handhaving )
10u45 Internering (moderator Marjolein De Pau - klinisch psycholoog, vakgroep klinische orthopedagogiek Universiteit Gent)
11u45 Vegetarische lunch
12u45 Optreden van Villa Voortman
13u45 Gedwongen Opname (moderator Kristen Catthoor - Psychiater PZ Stuivenberg en Vlaamse Vereniging voor Psychiatrie)
14u45 Drughulpverlening (moderator Tessa Windelinckx - Gezondheidspromotie bij Injecterend gebruik, vzw Free Clinic)
15u45 Receptie

Volledig in lijn met de wensen van Freya, wordt op onze studiedag geen alcohol geschonken.

De inschrijvingen voor deze studiedag zijn afgesloten.