ICT en platformen voor studenten
Met je UGent-account heb je als student toegang tot verschillende onderwijstoepassingen en softwareplatformen. Daarnaast vind je op de ICT Helpdesk website informatie over een waaier aan ICT-diensten.
Onderwijstoepassingen
- Barco weConnect (collaboration rooms)
- OASIS (studentenadministratie)
- Panopto (lesopnames en livestreaming)
- Ufora (digitale leeromgeving)
Zie ook Onderwijstools en lesopnames.
Softwareplatformen
ICT-diensten
- Account, e-mailadres en wachtwoord
- Documenten printen, kopiëren en inscannen met MyPrint
- Gedeelde postvakken voor studentenverenigingen
- Netwerkschijven voor dataopslag:
- H:-schijf voor het opslaan van persoonlijke, studie- en werkgerelateerde documenten (je persoonlijke schijfruimte of homedrive)
- W:-schijf voor het opzetten van een persoonlijke website
- Je werk- of schoolaccount op OneDrive (1 TB aan opslagruimte in de cloud)
- Verbinding maken met UGentNet
- Virtuele servers: studentenverenigingen kunnen via de systeembeheerder van de Dienst Studentenactiviteiten (DSA) een virtuele server aanvragen bij ICT. Als contactpersoon op de aanvraag moet DSA altijd een personeelslid vermelden (bv. de directeur Studentenvoorzieningen).
Aanbevelingen
- Als student aan de Universiteit Gent heb je een laptop nodig. Voor de meeste opleidingen volstaat een goed werkend basismodel. Voor sommige opleidingen is een meer geavanceerd model noodzakelijk.
- Veilig werken met IT aan de UGent
ICT-problemen?
Contacteer ICT Helpme of één van de toepassingsspecifieke helpdesks.