Studentenkaart en Campuskaart

Studentenkaart

Studentenkaart
Studentenkaart

Je ontvangt onmiddellijk bij inschrijving je studentenkaart. Deze blijft 6 jaar geldig.
Als je studentenkaart vervalt (datum op kaart) en je schrijft opnieuw in via Oasis (herinschrijving), dan sturen wij automatisch een nieuwe kaart naar jouw correspondentieadres in Oasis.

Ben je ingeschreven via examencontract dan krijg je geen studentenkaart.

We gebruiken de foto van je elektronische identiteitskaart of we nemen een nieuwe foto indien nodig. Foto's toegezonden via e-mail aanvaarden we niet.

Studentenkaart verloren, defect, gestolen?

Verloren en teruggevonden studentenkaarten worden verzameld door de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's.

Van zodra je studentenkaart gevonden is, krijg je daarvan een bericht via je UGent e-mailadres met info over waar en hoe je studentenkaart kan ophalen.

Indien je geen e-mail hebt ontvangen, dan is er geen studentenkaart binnengebracht en dien je een nieuwe studentenkaart aan te vragen volgens volgende werkwijze:

  1. Kom persoonlijk langs bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's.
  2. Betaal ter plaatse 10 euro met bancontact. Indien je een aangiftebewijs van diefstal voorlegt, moet je niet betalen. Je nieuwe kaart is ook gratis indien je je defecte studentenkaart voorlegt (bv de barcode kan niet meer worden gelezen).

Als je niet persoonlijk kan langskomen, kan iemand anders jouw studentenkaart afhalen via volmacht.

Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je studentenkaart af te halen + jouw handtekening.

Opgepast: je studentenkaart is pas de dag na aanmaak actief! (je kan dus ook pas vanaf dag 2 genieten van o.a. het voordeeltarief in de universitaire restaurants)

Campuskaart

Campuskaart
Campuskaart

Heb je ook les op campus Schoonmeersen of campus Mercator, dan krijg je een Campuskaart

Je ontvangt deze onmiddellijk bij inschrijving, samen met je studentenkaart. 

Indien je voordien reeds voor een andere opleiding aan de UGent was ingeschreven en je via Oasis hebt ingeschreven voor een opleiding waar een campuskaart voor nodig is, dan ontvang je deze automatisch op je correspondentieadres.

Campuskaart verloren, defect, gestolen?

  1. Informeer bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's of je campuskaart daar is binnengebracht.
  2. Stuur een mail naar toegangscontrole@hogent.be om je kaart te blokkeren.
  3. Kom persoonlijk langs bij de Afdeling Studentenadministratie en Studieprogramma's om een nieuwe campuskaart.

Als je niet persoonlijk kan langskomen, kan iemand anders jouw campuskaart afhalen via volmacht.

Deze persoon brengt mee: kopie (beide zijden) van jouw identiteitskaart, zijn/haar identiteitskaart, een brief van jou waarin je vermeldt dat die persoon (voornaam + naam) volmacht krijgt om je campuskaart af te halen + jouw handtekening.