Vraag over je factuur?

Wanneer word ik terugbetaald?

Terugbetalingen gaan 1 x per maand door, meestal in het begin van de maand volgend op een nieuwe factuur.

Op welk rekeningnummer word ik terugbetaald?

Je zal terugbetaald worden op het rekeningnummer dat vermeld staat op Oasis.ugent.be. Je kan daar het rekeningnummer aanpassen indien gewenst.

Waarom krijg ik een factuur met de vraag om hetzelfde bedrag te betalen als het bedrag dat ik eerder terugbetaald kreeg?

Dit komt vaak voor bij beursaanvragen. Indien je het studiegeld als niet-beursstudent betaalt en je vraagt een beurs aan bij de dienst studietoelagen van de Vlaamse overheid, dan wordt je factuur aangepast naar het beurstarief en krijg je een terugbetaling. Wanneer later blijkt dat je beursaanvraag geweigerd wordt dan ontvang je opnieuw een factuur met de vraag om het studiegeld als niet-beursstudent te betalen. (nog relevant?)

Waarom krijg ik in het begin van het academiejaar een hogere factuur? Waarom is mijn factuur zo hoog?

Bij (her)inschrijving krijg je een voorlopige factuur. Na goedkeuring van je curriculum door de faculteit kan je het aangepaste studiegeld vinden in je rekeningsaldo in Oasis. Je mag de betaling van dat bedrag doen met dezelfde gestructureerde mededeling als die vermeld in de initiële factuur.
Meer info: https://www.ugent.be/student/nl/administratie/studiegeld/factuurverrekeningstudiegeld.htm

Waarom ontvang ik geen definitieve factuur met vermelding van het volledige studiegeld?

Als je zelf het correcte en volledige studiegeld hebt berekend en betaald dan zal je geen factuur meer ontvangen omdat er geen openstaande schuld meer is.
Indien je toch een kopie van de definitieve, voldane factuur wenst dan kan je dit opvragen door te mailen naar .

Hoeveel dien ik nog te betalen? Welk bedrag krijg ik teruggestort?

Je kan je rekeningsaldo nakijken op Oasis.ugent.be. Terugbetalingen gaan steeds door rond het einde van de maand en nieuwe facturen worden automatisch gemaild in het begin van de maand.

Ik ben de gestructureerde mededeling vergeten te vermelden bij betaling. Wat moet ik doen?

Stuur een foto/printscreen van de overschrijving naar met vermelding van uw studentennummer.

Kan ik mijn factuur in schijven betalen?

Dit kan, gelieve hiervoor te mailen naar studiegeld@ugent.be

Mijn beursaanvraag bij de Vlaamse overheid werd geweigerd, kan ik ergens anders terecht?

Je kan contact opnemen met de sociale dienst van UGent via het mailadres

Ik zet mijn inschrijving aan UGent stop, krijg ik dan nog studiegeld terug?

Een eventuele terugbetaling van studiegeld is afhankelijk van je beursstatus, datum van stopzetting, de opleiding en het contracttype.
Meer info op: https://www.ugent.be/student/nl/administratie/studiegeld/terugbetaling.htm

Waar kan ik meer info vinden in verband met mijn studiekosten en/of financiële steun?

Meer info kan je vinden op: Studiekosten en studiefinanciering

Geen antwoord gevonden op je vraag?

studiegeld@ugent.be