Verrekening studiegeld
Betalingsverzoeken en terugbetalingen worden gemaild naar de student op vaste tijdstippen tijdens het academiejaar:
na inschrijving, begin december, midden maart, begin mei en begin juni
Verrekening studiegeld
Je studiegeld wordt berekend op basis van het soort inschrijving(en), het aantal studiepunten waarvoor je bent ingeschreven en je beursstatus
- Bij inschrijving krijg je een betalingsverzoek met een standaardbedrag (meestal gebaseerd op 60 studiepunten).
Dit bedrag houdt rekening met je beursstatus. - Bij wijziging van inschrijving, aantal studiepunten en/of beursstatus wordt er begin december, midden maart, begin mei en/of begin juni een nieuw betalingsverzoek gemaild. Heb je reeds betaald en neem je meer of minder studiepunten op dan voorzien, dan volgt er een nieuw betalingsverzoek of een terugbetaling op één van deze vaste tijdstippen.
Extra info:
- Betalingsverzoeken en terugbetalingen worden altijd gemaild naar de student.
- Studenten in een diplomajaar krijgen na inschrijving een betalingsverzoek met het aantal nog te behalen studiepunten.
- Indien je inschrijft voor een schakel- of voorbereidingsprogramma of via creditcontract, dan betaal je initieel enkel het vast bedrag.
De studiepunten worden op een later tijdsstip aangerekend (begin december, midden maart, begin mei of begin juni). - Terugbetalingen gaan door op het rekeningnummer dat gekend is in Oasis
- Je kan je rekeningsaldo controleren op Oasis.
Betalingen worden binnen de drie dagen geboekt. Bij betaling met KMO kan dit tot een paar weken duren. - Indien je ingeschreven bent voor een Erasmus Mundus opleiding dan betaal je niet rechtstreeks aan UGent.
De betaling wordt geregeld via het secretariaat van de opleiding.
Een betalingsverzoek is altijd gericht aan de student
Adresgegevens kunnen niet worden gewijzigd of toegevoegd op het betalingsverzoek.
Indien je firma of werkgever het studiegeld wenst te betalen dan kan dit rechtstreeks met de gegevens die vermeld worden op het betalingsverzoek.
Je kan ook zelf de betaling in orde brengen en daarna een betaalbewijs opvragen via studiegeld@ugent.be. Dit betaalbewijs kan je dan inbrengen als onkostennota.
Ter info: er is geen BTW verrekend in het studiegeld; het vermelden van een BTW nummer is dus niet nodig
Betaalbewijs
Wil je een bewijs van betaling dan kan je mailen naar studiegeld@ugent.be
Vermeld zeker je studentennummer en het academiejaar.
Betalingsachterstand
Bij een betalingsachterstand kan je niet herinschrijven noch je diploma, creditbewijzen en/of getuigschriften ontvangen.
Je kan jouw rekeningsaldo nakijken in Oasis. Via het menu in de linkerkolom kan je het academiejaar selecteren en vervolgens op 'studiegeld' klikken.
Als je moet bijbetalen dan kan je dit doen met dezelfde gestructureerde mededeling als op het originele betalingsverzoek.
Betalingen worden binnen de drie werkdagen geboekt.
Studietoelage
Meer info: vermindering op het studiegeld
Contact: Sociale Dienst