NieuwBewonersWeekend

WAT IS HET HOME KONVENT?

Binnenkort start het academiejaar.

Voor velen onder jullie is dit het eerste jaar in Gent. Dit gaat gepaard met heel wat nieuwe uitdagingen. De eerste lessen, nieuwe vrienden maken,… en natuurlijk ook een nieuwe eigen stek.

Jullie hebben het geluk dat jullie terecht zijn gekomen in de beste woongelegenheden van Gent, de homes.

Waarom zijn dit de beste koten?

Omdat elke home beschikt over een enthousiaste groep bewoners die er alles aan zullen doen om jullie de mooiste studententijd te geven die je je maar kan inbeelden. Die verschillende geëngageerde verenigingen worden overkoepeld door het Home Konvent en slaan meermaals per jaar de handen in elkaar om iets te organiseren over alle homes heen.

Alle homes?

Ja hoor, we zijn met veel!
Home Astrid, Home Bertha, Home Boudewijn, Home Fabiola en Home Vermeylen zijn de vijf UGent-verenigingen behorende bij de respectievelijke homes, Confabula vertegenwoordigt de studenten die op Xior (campus Schoonmeersen) wonen, Mercator doet hetzelfde voor de studenten op de gelijknamige HoGent-home en Savania neemt de studenten van het Savaan-, Jeruzalem- en Bagattenhuis van Artevelde Hogeschool voor haar rekening.

Kennismaking - NieuwBewonersWeekend 29.09.2023 - 01.10.2023

Om jullie wegwijs te maken in deze bruisende studentenstad, organiseren wij voor jullie een weekend vol ontdekkingen, spannende activiteiten en vriendschap op een studentikoze wijze doorheen de mooiste studentenstad Gent.

Wat staat er op de planning?

Vrijdag 29 september 2023 om 18.30u komen we samen op Home Fabiola (Stalhof 4, 9000 Gent) voor het registratie- en verwelkomingsmoment.

Hierna starten we deze rollercoaster van activiteiten met een avondspel, gevolgd door een echt studentikoos toernooi. Zaterdag vatten we de dag aan met een overheerlijk ontbijt, gevolgd door een sportief ochtendspel. In de namiddag ontdekken we de vele historische pareltjes van Gent aan de hand van een groots stadsspel. Na een lekkere barbecue is het tijd om de beentjes los te gooien op onze eigen NBW-fuif. Zondagmorgen bieden we jullie nog een brunch aan met aansluitend een vrijblijvende, rustige namiddagactiviteit. Er is op zondagmiddag nog voldoende tijd voor een bezoekje aan het thuisfront. We beloven je, het wordt een onvergetelijke ervaring.

Wat kost dat?

De prijs staat nog niet 100% vast, maar zal hoogstwaarschijnlijk rond €35 liggen. Daarvoor krijg je:

• Eten, drinken en een fulltime animatieteam
  • Supertoffe activiteiten op de homes en in het stadscentrum van Gent
  • Het begin van prachtige vriendschappen en een mooie studententijd
  • Tips en tricks voor nieuwe bewoners

Wil je dit weekend zeker niet missen?

Schrijf je in via https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdjqRbHowDRslh0vn5yrx6irCr6NG0Py7WpfLq7EpJ-qIFBUQ/viewform?usp=share_link

Let op: je inschrijving is pas definitief goedgekeurd wanneer je de €35 hebt overgeschreven

• rekeningnummer BE26 7360 2530 3829
  • mededeling: ‘NBW - [Naam + Voornaam]’.

Enkele dagen nadien mag je een bevestigingsmailtje verwachten, bovendien volgt er in de week van 25 september nog wat meer informatie over het weekend via mail.

Wees er snel bij, want de plaatsen zijn beperkt!

De uiterlijke deadline is woensdag 27 september, 23u23!

Schrijf je hier in

Eén ding kunnen we jullie alvast beloven: het wordt een weekend om nooit te vergeten!

Vragen?

Voor vragen rond het NieuwBewonersWeekend (NBW) zelf, mag je meteen contact opnemen met de voorzitters van het NieuwBewonersComité:

• Ellen Deforche
  • Hadewig Claeys
  • +32 495 70 44 86

Voor vragen rond studentenparticipatie, het Home Konvent, de homeraden of activiteiten mag je steeds contact opnemen met de praeses