Veegezondheid

Wie zijn we

Het team onder leiding van Prof. dr. Geert Opsomer bestaat uit een brede groep van medewerkers, waarbij dag en nacht minstens twee dierenartsen ter beschikking zijn om samen met studenten de baan op te gaan voor eerstelijns en ambulant werk. Daarnaast zijn er overdag meerdere dierenartsen op pad voor bedrijfsbegeleiding of de opvolging van probleembedrijven van zowel melk- en vleesvee. Dankzij ons groot team van dierenartsen kunnen wij zeer flexibel werken. Belangrijke of moeilijke cases worden ook wekelijks besproken en geëvalueerd.

Prof.dr. Geert Opsomer

Hoofd

drs. Bart De Temmerman

drs. Brecht Scheirlinck

drs. Celien Kemel

drs. Hans van Loo

Dierenarts/Onderwijsbegeleider

dr. Mieke Van Eetvelde

Barbara Beci

Resident

Charlotte Wuyts

drs. William Davy

Doctoraatsstudent

drs. Leen Lietaer

Doctoraatsstudent

Ria Spiessens

Logistiek medewerker

Wat doen wij

Met de Buitenpraktijk verzorgen we de eerstelijns diergeneeskunde voor rundvee en kleine herkauwers en combineren dit met de praktische vorming van de laatstejaarsstudenten diergeneeskunde van de Universiteit Gent. Onze focus ligt voornamelijk op preventie van ziekten, waarbij ook bedrijfsbegeleiding deel uitmaakt van onze diensten, naast tweedelijns diergeneeskunde en het opvolgen van probleembedrijven.

De nauwe samenwerking van de Buitenpraktijk met het onderzoek aan de Vakgroep Voortplanting, Verloskunde en Bedrijfsdiergeneeskunde en de Faculteit Diergeneeskunde verzekert een zeer hoge kwaliteit van onze diensten met onderbouwde handelingen en behandelingen.

Buitenpraktijk