Spoeddienst

Op de spoeddienst kleine huisdieren kunt u na telefonisch overleg terecht in het geval van levensbedreigende situaties, of bij aandoeningen die dringende zorg voor uw hond of kat noodzakelijk maken en niet kunnen wachten tot er een reguliere afspraak kan worden gemaakt.

Informatie voor dierenartsen

Telefonisch contact

Gelieve steeds telefonisch contact op te nemen met de spoeddierenarts om te bespreken wanneer u uw patiënt het beste kunt doorverwijzen. Tijdens de openingsuren (weekdagen tussen 8u en 16u15) kunt u ons bellen op het algemene nummer +32 (0)9 264 77 00, buiten deze uren zijn we te bereiken op het nummer +32 (0)9 264 76 75.

Elektronische doorverwijsbrief

Gelieve vervolgens via volgende link de nodige informatie via de doorverwijsbrief door te sturen. U kan tevens via dezelfde link voorgeschiedenis en reeds uitgevoerde bloedonderzoeken, RX-opnames en dergelijke doorsturen. Dit helpt om alles vlotter te laten verlopen.

Informatie voor eigenaars

Eigen dierenarts

Neem eerst contact op met uw eigen dierenarts of zijn/haar vervanger. Indien deze het noodzakelijk vindt om uw hond of kat naar ons door te verwijzen, zal hij/zij telefonisch contact met ons opnemen en ons een verwijsbrief met alle informatie bezorgen.

Rechtstreeks contact

Kunt u uw eigen dierenarts onmogelijk bereiken, dan kunt u ons rechtstreeks contacteren, tijdens de openingsuren (weekdagen tussen 8u en 16u15) op het algemene nummer +32 (0)9 264 77 00 en buiten deze uren op het nummer +32 (0)9 264 76 75.

Gelieve ons steeds op voorhand telefonisch te contacteren, ook bij dringende spoedgevallen. Zo kunnen wij de nodige voorbereidingen treffen en u zo snel en efficiënt mogelijk helpen eens u hier bent, en eventueel reeds telefonisch advies geven omtrent de specifieke situatie waarin uw hond of kat zich bevindt.

Spoeddienst 1

Belangrijke informatie

We begrijpen dat een spoedsituatie veel stress met zich meebrengt, zowel voor u als uw huisdier. Probeer ten allen tijde rustig te blijven om extra stress bij uw huisdier te vermijden.

Wanneer u met uw hond/kat aankomt, zal een spoeddierenarts zijn/haar toestand evalueren om te kijken of hij/zij stabiel genoeg is om in de wachtzaal te wachten of dat hij/zij direct dient te worden gestabiliseerd. In het laatste geval zal uw huisdier naar een afzonderlijke behandelingsruimte worden meegenomen voor onmiddellijke zorg en wordt u zo spoedig mogelijk over de evolutie op de hoogte gebracht door de verantwoordelijke dierenarts.

Er wordt getracht patiënten te zien in de volgorde waarin ze aankomen. Wanneer er meerdere spoedgevallen tegelijkertijd binnen zijn, worden de meest ernstige gevallen eerst behandeld. Dit kan resulteren in een langere wachttijd voor u en uw huisdier. We doen er alles aan om u zo snel mogelijk te helpen.

Houd er rekening mee dat er een extra spoedbijdrage wordt gerekend bovenop de kosten van de consultatie en eventuele bijkomende onderzoeken en behandelingen. In sommige gevallen kan uw huisdier al dezelfde dag weer mee naar huis. U wordt dan gevraagd direct de rekening te betalen. In andere gevallen is het noodzakelijk dat uw huisdier wordt gehospitaliseerd voor verdere onderzoeken en/of behandeling. U wordt in dit geval gevraagd een voorschot te betalen. 
Meer informatie over de hospitalisatie-afdeling vindt u hier.

Gelieve de volgende zaken steeds mee te brengen

  • Het paspoort/vaccinatieboekje van uw hond of kat.
  • Alle medicatie die uw dier momenteel krijgt.
  • Een overzicht van reeds gebeurde onderzoeken en behandelingen door de eigen dierenarts – dit kan best reeds op voorhand worden gemaild naar spoeddienstkhd@gmail.com.
  • Uw identiteitskaart.
  • Een bankkaart, kredietkaart of contant geld. Betaling dmv overschrijving of cheques is niet mogelijk.

 

Om tenslotte vlot tot bij ons te geraken, kunt u hier vooraf het adres en de route raadplegen.

 

Het spoedteam van de Kliniek Kleine Huisdieren staat dag en nacht voor uw hond of kat paraat, mocht dat nodig zijn!

 

Spoeddienst 2