Inaugurele les Francqui Leerstoel 2023-2024 Prof. dr. Sigrid Adriaenssens

(15-02-2024)

Francqui-2023-2024.jpgProf. dr. Rik Van de Walle, rector Universiteit Gent
Prof. dr. Mieke Van Herreweghe, vicerector Universiteit Gent
Prof. dr. Patrick De Baets, decaan faculteit Ingenieurswetenschappen en Architectuur
Prof. dr. Johan Lagae, voorzitter vakgroep Architectuur en Stedenbouw

hebben het genoegen u uit te nodigen voor de inaugurele les Francqui Leerstoel 2023-2024 die werd toegekend aan Prof. dr. Sigrid Adriaenssens.

Sigrid Adriaenssens is Professor of Civil and Environmental Engineering en Director of the Program in Mechanics, Materials, and Structures aan Princeton University. Als hoofd van het Form Finding Lab verricht ze er onderzoek naar (de optimalisatie van) het ontwerp van lightweight surface systems, die een brede toepassing kennen in de architectuur- en bouwwereld.

Inaugurele les - "Building the Future for People and Planet – Digital Architectural Design".

Deze inaugurele les vindt plaats op 28 februari 2024 om 19.00 uur in VANDENHOVE, Rozier 1, 9000 Gent, en wordt gevolgd door een receptie. Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen uiterlijk op 25 februari 2024 via https://event.ugent.be/registration/adriaenssens.

Dit is de eerste in een lezingenreeks rond de inzet van geavanceerde Digital Architectural Design-tools in het oplossen van hedendaagse ontwerpuitdagingen. Een volledig programma is beschikbaar op: Francqui-leerstoel 2023-2024 lezingenreeks