Feitenvergaring in het Burgerlijk Procesrecht in België, Frankrijk, Duitsland en Nederland

(20-09-2023)

Sinds eind 2022 maakt professor Wannes Vandenbussche deel uit van een internationaal onderzoeksproject, onder de coördinatie van mevr. Cindy Seinen (Rechtbank Den Haag/Vrije Universiteit Amsterdam), dat de verschillende benaderingen in het Belgische, Franse, Duitse en Nederlandse recht bestudeert over de feitenvergaring in het burgerlijk procesrecht.

Het project wordt gefinancierd door de Nederlandse Vereniging voor Procesrecht. Andere deelnemers aan het project zijn professor Christian Gomille (Universität des Saarlandes) en professor Frédéric Rouvière (Aix-Marseille Université).

De eerste ontwerpen van de landenrapporten zijn nu beschikbaar en kunnen worden geraadpleegd: