Belgische Vereniging voor Europees Recht opnieuw gelanceerd

(22-12-2023) Na enkele jaren van inactiviteit krijgt de Belgische Vereniging voor Europees Recht een nieuwe impuls. De vereniging zal een netwerk van experts uitbouwen en verschillende activiteiten organiseren

De Belgische Vereninging voor Europees Recht is gewijd aan het verkennen en begrijpen van Europees recht. Het uitbouwen van een netwerk van experten is dan ook prioritair. Daarbij zal de vereninging zich niet beperken tot academici.

Ze zal actief banden aanhalen en nauw samenwerken met institutionele actoren zoals de balie, de magistratuur en de bedrijfswereld. Professoren Europees Recht Inge Govaere (UGent) en Cecilia Rizcallah (ULB) zullen leiding geven aan de Belgische Vereninging voor Europees Recht.

De herlancering is mogelijk gemaakt door steun van onderzoekscentra voor Europees recht en verschillende Belgische partneruniversiteiten.

Samenstelling Raad van Bestuur

• Nathan Cambien, Universiteit Antwerpen
  • Merijn Chamon, Vrije Universiteit Brussel
  • Paul Dermine, Université Libre de Bruxelles