Rita wou absoluut de Plantentuin in haar testament opnemen

(11-05-2023) Tien jaar geleden besliste Rita Carron om de Plantentuin van de Universiteit Gent op te nemen in haar testament. Een beslissing waar ze nog geen seconde spijt van heeft gehad.

Haar band met de UGent is sterk. Ze is twee keer per week aan de slag als vrijwilliger in de Plantentuin, waar ze zich verdiept in de biologie, haar levenslange passie. Vrijwilligerswerk is één ding, beslissen om de UGent op te nemen in je testament, is een ander. Voor Rita was het een logische beslissing. “Ik heb geen kinderen. Ik heb twee dingen die me dierbaar zijn: een goede vriendin en de wetenschap. Aan beide wil ik iets nalaten. De UGent opnemen in mijn testament was makkelijk te regelen. De medewerkers van het Universiteitsfonds hielpen met de juiste bewoordingen en de voorwaarden voor het legaat. Het stelt mij gerust dat ik weet wat er na mijn dood met mijn erfenis gebeurt.”