Herstellingen
Check-in
Bij aankomst in je kamer vragen we je om zo snel mogelijk het inventarisformulier in te vullen, dit om te peilen naar de staat van de kamer bij je aankomst. Zijn er defecten? Meld ze op je formulier EN dien een online herstelaanvraag in. Enkel na het indienen van de herstelaanvraag zal de technieker of homebeheerder het defect kunnen herstellen.
Herstelaanvraag indienen
Knippert de lamp boven je lavabo? Of hangt de klink van je deur los? Geef het door via het online herstelformulier als volgt::
- Surf naar homeserve.ugent.be
- Klik op de tegel 'HomeServe'
- Nu zit je in het onderdeel 'RoomService Aanvraag'. Indien je een andere taal wenst te gebruiken, kan je in de rechterbovenhoek klikken op je naam waarna je de taal van het formulier kan aanpassen.
- Bij 'Aard van het probleem' kan je aangeven wat het defect is. Klik op het vergrootglas om een uitgebreide lijst te krijgen van mogelijke defecten.
- In het vakje 'Benaming' kan je zoeken op trefwoorden.
Voorbeeld: Het slot van je raam draait niet meer. Je zoekt op het trefwoord 'raam' en je krijgt een lijst van mogelijk defecten aan je raam. Je selecteert 'metalen/houten raam - probleem slot' omdat dit het beste aansluit bij je defect. - Nadat je de aard van het probleem hebt geselecteerd en op 'OK' hebt gedrukt, kan je het defect verder toelichten.
Voorbeeld: 'Mijn raam kan niet meer op slot. Het is niet mogelijk om de knop van het slot volledig om te draaien.' - Wens je een foto of video toe te voegen dat je defect beter omschrijft? Dit kan je toevoegen bij 'Gerelateerde documenten'.
- Bij 'Noot' of 'Commentaar' moet je niets invullen. Deze onderdelen zijn voorbehouden voor de homebeheerder.
- Onderaan de pagina kan je klikken op 'Melding boeken'. Kort hierna zal je een automatische e-mail ontvangen van de registratie van je herstelaanvraag. In de komende dagen zal een technieker of de homebeheerder langskomen om het defect nader te bekijken en/of op te lossen.
Wens je melding te maken van een defect in één van de gemeenschappelijke ruimtes? Hier kan je ook een herstelaanvraag voor indienen! In het veld 'Omschrijf het probleem' kan je de locatie van het defect beter omschrijven.
TIP! Boven elke deur vind je het FI-nummer van het lokaal terug. Gebruik dit in de omschrijving van het defect om een technieker aan je deur te vermijden.
Dringende herstellingen
Voor dringende herstellingen zoals het niet kunnen doorspoelen van je toilet, geen elektriciteit op je kamer, of geen warm water in de douches, kan je tijdens de kantooruren (8u-16u) contact opnemen met de homebeheerder.
Na de werkuren kan je contact opnemen met de permanentiedienst via 09 264 71 25.