Update aanbod studentenhuisvesting UGent

Op kot

Een goed uitgerust kot, waar je je thuis voelt, kan een grote bijdrage zijn aan je studies.
Aan het begin van je studietraject maar ook in je laatste academiejaren of slechts voor een semester kan het rust brengen om groepswerken, een stage en een thesis tot een goed einde te brengen.

De universiteit heeft momenteel (11.03.2024) geen wachtlijst voor kamers te Brugge en nog een klein aanbod in de homes te Gent (home Boudewijn) voor de resterende periode van academiejaar 2023-2024. Indien je interesse hebt in een kamer voor AJ 2023-2024, gebruik dan dit e-mailsjabloon.
Indien je interesse hebt in een kamer voor AJ 2024-2025, kan je via OASIS een kameraanvraag indienen via OASIS vanaf 1 maart.

Semesterovereenkomst

Door de terugval van het aantal inkomende uitwisselingsstudenten, kunnen we uitzonderlijk kamers aanbieden voor een jaar te Brugge.

• De kamers zijn instapklaar en vanaf vandaag beschikbaar
  • De semesterovereenkomst loopt tot 15.07.2024 of 31.08.2024
  • Momenteel hebben we enkel kamers vrij in Brugge of in home Boudewijn (Gent), maar er kunnen ook in de homes in Gent nog kamers vrijkomen (op dit moment is er geen wachtlijst).
  • Geen heraanvraag mogelijk op de kamers in home Boudewijn: je zal bij interesse in een heraanvraag tussen 21.09.2024 en 26.09.2024 moeten verhuizen naar een andere wooneenheid.
  • Je kan alle huurprijzen vergelijken

Brugge

In Brugge kunnen we kamers plus aanbieden. Dit zijn kamers met een eigen toilet en douche, dus ideaal indien je in de vroege of late uurtjes door stage of thesis de dag dient te starten of eindigen.
In de gemeenschappelijke keuken kan je medestudenten opzoeken en samen koken. In de gemeenschapsruimte op het gelijkvloers kan je samenkomen voor groepswerken, samen studeren of ontspannen.

Een bed, matras (90*200) en kledingrek is in de kamer voorzien.

In de home wonen hoofdzakelijk internationale studenten. Een ideale plek indien je met studenten van over de hele wereld wil kennismaken.

Je kan meer informatie (en de huurvoorwaarden) vinden op de webpagina van het aanbod in Brugge voor internationale studenten (NL).

Heb je nog vragen rond dit uitzonderlijke aanbod?

gebruik dan dit e-mailsjabloon om ons te contacteren

Overeenkomst voor (de resterende periode van) het academiejaar

Elk jaar zijn er kotstudenten die al in februari afstuderen of zich heroriënteren naar een hogeschool of andere universiteit en hun kamer al vrijmaken.

• De kamers komen verspreid over de komende weken vrij
  • De overeenkomst loopt tot 15.09.2024
  • Indien gewenst kan je de kamer (of een andere) opnieuw aanvragen (of een andere) voor het volgende academiejaar
  • Momenteel hebben we enkel units vrij in Brugge, maar er kunnen ook in andere homes nog kamers vrijkomen.

Je kan meer informatie en de huurvoorwaarden terugvinden op onze overzichtspagina.

Wens je een aanvraag in te dienen om een kamer te betrekken of op de wachtlijst te komen?

Dien je aanvraag in via OASIS